Wat is een goede vervanger voor goudreinetten ? Ik wil een appeltaart bakken en ze zijn niet verkrijgbaar. Het moet een zure, stevige appel zijn.?

Ik woon in het buitenland en komende week worden appels voor me meegenomen. Ik heb dus even geen idee welke ik nu ervoor kan gebruiken en kan het ook niet vragen bij de groentenwinkel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
44.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn de appel merken dan wel verkrijgbaar meestal hebben appels ook andere namen
ronron1212
10 jaar geleden
deze soort is nu niet meer verkrijgbaar meestal rond september weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste is dan jonagold... Maar gebruik wel wAt minder suiker. Aangezien goudreinette zuurder zijn

Het beste antwoord

De meest gebruikte appels in de bakkerij zijn;

Jonagold;
stevig en sappig, friszoete smaak, schijfjes bij luxe gerezen deeg en ze behouden goed hun vorm.
Elstar;
Sappig, zoetzure smaak, appelschijfjes bij appeltaart, niet zo bakvast (niet te lang bakken)
Granny Smit;
Sappig, friszure smaak, het meest geschikt voor appelgebak.
Cox;
Hard, krakend en sappig, mild zurige smaak, uitgesproken aroma.
Gala;
Vast en sappig, lichtzuur en fluweelzoet van smaak, worden tot de beste appels ter wereld gerekend.
Golden Delicious;
Stevig, zachtzuur tot zoet van smaak (weinig suiker toevoegen), zeer geschikt voor
decoratie en gebaksvulling.

Verder zijn de rode goudreinet, Lombart Calville, James Grieve, Jonathan en Winston geschikt.
amc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als ik een appeltaart bak en geen goudrenetten kan vinden, gebruik ik jonagold, gaat ook prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begreep dat Jonagold nogal nat zijn en te zacht en daardoor papperig worden.
Cox, Jonagold, Elstar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb weleens een appeltaart gebakken met allemaal verschillende appels door elkaar . Doordat de appel na het bakken ook in structuur verschillend bleven, voegde dit best wat toe. Ik kon ook geen goudrenetten vinden en heb toen in de winkel maar wat verschillende soorten appels meegenomen.
Op deze link http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/25626-appelsoorten-toepassing-verkrijgbaarheid-fotos.html kun je zien welke appels je allemaal voor taarten kunt gebruiken.

Met dank aan ruth
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook eens een oud appelras gebruiken: Boskoop.
Dit is een appelsoort die mijn grootmoeder al gebruikte om zeer lekkere appeltaarten te bakken. Wel oppassen want deze appels zijn vrij zuur maar dit vind ik er juist zo lekker aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even meegeven dat je wel nog enkele maanden zal moeten wachten om verse Boskopen te vinden. Deze zijn namelijk pas vanaf eind augustus begin september te verkrijgen.