hoe kun je een verassings ei openen zonder te breken?

Ik heb een hol ei nodig voor mijn paastoetje. nu zijn de verassingseieren perfect. Maar hoe kan ik deze openen zonder te breken om de verrassing er uit te halen en vervolgens weer dicht te maken voor het toetje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Openen ZONDER breken? Onmogelijk, de chocolade moet gebroken worden om het open te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paastoetje van gevulde eitjes
4 holle chocolade eieren
sap van een halve citroen
0,5 tl vanille extract
2 el poedersuiker
100 g roomkaas
50 ml slagroom Mango sorbet
pakje bevroren mangoblokjes
2 el suiker
scheutje sinaasappelsap Hoe?
Neem voor dit paastoetje een grote kom en meng het citroensap, de poedersuiker, roomkaas en het vanille extract tot een gladde massa. Klop vervolgens in een andere kom de slagroom stijf. Spatel de slagroom door het cheesecakemengsel. Zet het in de koeling. Neem een krachtige blender of keukenmachine en doe hier de mangoblokjes, suiker en een flinke scheut sinaasappelsap in. Blend tot er een gladde sorbet ontstaat. Nu gaan we het paastoetje samenstellen: neem een chocolade ei en tik hier het topje van af. Vul de eitjesvervolgens met het roomkaasmengsel. Neem dan een meloenboller en maak hiermee een bolletje mangosorbet. Duw het bolletje naar beneden, zodat er een eierdooier ontstaat. Geniet van je heerlijke paastoetje!

Antwoorden (3)

Over het ei loopt een lijntje, als je met een mes lichtjes over dat lijntje heen gaat, is er een kans dat hij dan perfect over het lijntje open gaat.
Aangezien ze het dichtmaken met chocolade, is er een grote kans dat het alsnog (deels) breekt, dus zou je wel een grote berg van die eieren moeten halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het proberen met een warm mes. Recht doormidden snijden, verrassing eruit halen, toetje erin, randjes warm maken, bijvoorbeeld door ze even op een warmgemaakt bord te houden, en weer dicht duwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een mogelijkheid, maar misschien te kort voor pasen: Een banketbakker of chocolatier zoeken die zijn eigen eieren giet, En bij hem kopen
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben bij 2 geweest maar die zijn allemaal veel te groot helaas. Wilde echt eier formaat. Dacht dat het niet zo moeilijk zou zijn. jaren terug had je vaak van die zakjes met haasjes en dan een aantal eieren er in. Maar blijkbaar zijn die op goede vrijdag net voor 6 nergens meer te krijgen.