Combineren kaneel en gember goed in een rozijnenbrood?

Ik wil zelf een rozijnenbrood bakken met rozijnen natuurlijk, een paar fijngesneden bolletjes gember en een theelepeltje kaneel lijkt me daar ook wel lekker door. Of kan ik dat laatste beter weglaten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

Nee hoor, dat gaat prima samen, zijn allebei heerlijk geurige specerijen! Je zou zelfs de rozijnen nog in rum kunnen weken.

Toegevoegd na 33 minuten:
Lijkt me heerlijk met rozebotteljam besmeerd! Je hebt me zowaar op een idee gebracht. Ik ga het gelijk uitproberen morgen. Wordt vast weer een toppertje thuis!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedenk me net dat ik weleens wentelteefjes van rozijnenbrood gemaakt heb en daarop smeerde ik een laagje appelblokjes,sinaasappelsap, gehakte stemgember die ik samen met elkaar tot een sort compote had gekookt, verse gehakte basilicum erdoor toen het klaar was en ik had door het eimengsel voor de sneetjes brood best veel kaneel en suiker gestrooid. Echt, die combinatie was heel lekker. Je hoeft echt niet bang te zijn dat dit niet bij elkaar smaakt.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan prima hoor. Je krijgt dan een beetje een kruidkoek smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
puur persoonlijk, maar zo'n rozijnenbrood met gember, dat zou ik eten met roomboter en belegen kaas.
daar past kaneel niet bij.
maar het gaat om jouw smaak.
probeer je de smaken voor te stellen, proef als het ware, en maak je keus :)
13 jaar geleden
Dat kan heel goed samen. En het wordt nog lekkerder als je er ook nog een mespunt peper en een handjevol gebroken, gemengde noten doorheen mengt. Mijn moeder deed er ook nog wat sukade door, maar daar heb ik persoonlijk nooit van gehouden. (van die harde, groene stukken.. Grr)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met kaneel , dat domineert de smaak zo vlug.
Gekonfijte gember is heerlijk in rozijnenbrood.
Andere gekonfijte vruchten ook trouwens.
Zou je er niet beter aan denken een beetje saffraan of amaretto aan de smaak toe te voegen.
Denk dat het beter is dan kaneel
Of gewoon wat amandel schilfers?
Of amandelspijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat de smaak van kaneel erg sterk is, daar heb je gelijk in, maar dat vind ik geen bezwaar, want ik vind het heerlijk. Ik weet alleen niet hoe het samen met gember smaakt. Maar ik probeer het gewoon en zie wel wat het wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb al veel gemerkt dat Nederlanders graag kaneel gebruiken (Friese koek) In Vlaanderen wordt het heel weinig gebruikt , behalve voor mastellen en gele rijstepap ( maar dan van die stokjes}
Heerlijk! Misschien nog lekkerder met een beetje anijs erbij :-)