Kun je gekookte eieren net zo lang bewaren als ongekookte ?

Als dat kan dan is het economischer om de inhoud van de hele doos in één keer te koken, toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Bewaren van gekookte eieren

Een gekookt ei kun je veel minder lang bewaren dan soms gedacht wordt. Bewaar het maximaal 5-7 dagen in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een gekookt ei kun je inderdaad minder lang bewaren dan een ongekookt ei. Maar zelfs als dat niet zo was is het helemaal niet vanzelfsprekend economischer om de inhoud van de hele doos in een keer te koken. Dit is alleen maar het geval als je zeker weet dat je alleen maar gelijk gekookte eieren wilt. Dus als je ook een zacht gekookt of een gebakken of een gepocheerd ei of een rauw ei om bv pannekoeken ofzo te maken wilt (wat je wellicht aan het begin van de week nog niet weet), dan moet je weer opnieuw eieren kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je meestal niet weet op welke wijze je de eieren gaat bereiden, is het misschien een idee om de eieren samen met de aardappelen (of iets anders) te koken, dan gebruik je ook maar één keer gas/electriciteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekookte eieren moet je pellen en onder water bewaren. Als je weet dat je over 1 of 2 dagen een eiersalade maakt, dan is het handig om ze al kant en klaar gekookt te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat je het ei kookt wordt de schaal doordringbaar en zal dus minder lang houdbaar zijn.!