Bestaan er alternatieven voor een braadzak?

Ik vindt koken in de braadzak erg lekker. Maar nu had ik zojuist met maggi braadstomen voor vis 3 heel grote pangasiusfilet, 3 in een zak van 600 gram. Met de braadzak die erbij zit moet je de vis half over elkaar leggen anders past het niet in die zak, laat staan dat je hem nog dicht kan knopen. Gelukkig had ik pas bij Action een doos braadzakken meegenomen waarin ze wel naast elkaar in de ovenschaal pastten, maar ik weet ook niet of die altijd in het assortiment blijven, en bovendien vindt ik het ook wel een heel gedoe.

Het gaat niet alleen om vis, maar zijn er alternatieven om vlees/vis zo te bereiden in de oven als in de braadzak?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb dit ook al gehad met hun boerenkarbonade, dat de braadzak te klein bleek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.3K

Antwoorden (3)

Dán is de Römertopf jouw 'ding'.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan aluminiumfolie gebruiken. Maak dan een "pakketje", en laat flink wat lucht in het pakketje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad een goeie. Alleen kan aluminiumfolie smaak afgeven. Daarom gebruik ik liever bakpapier.
Er bestaan verschillende maten braadzakken, tot wel 5 kilo vlees of vis. Waarschijnlijk niet te verkrijgen in de supermarkt of bij de Action, maar wellicht wel op internet.
Het is betrouwbare informatie aangezien ik deze verpak op mijn werkplek. Deze zijn voor landen als Spanje, Finland en Denemarken.