Hoe maak je simpel van kliekjes een topmaaltijd?

Weggooien? Zonde! Met deze makkelijke en lekkere tips van andere hobbykoks maak van je kliekjes een exquise sterrenhap!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (32)

Stop ze in een hartige taart! Plak bladerdeeg in een sprongvorm, strooi wat paneermeel over de bodem, doe je kliekjes met lekkere kruiden er doorheen in de vorm, giet er een mengsel van slagroom en eieren overheen en dek het geheel af met een laagje geraspte kaas. 30 - 45 minuten in de oven op 200 graden.

Ook lekker als WK-hap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mmmmm +!
Je kunt door er bouillon bij te doen een lekkere maaltijdsoep van maken. Aardappels (zelfs puree) maken hiervan een gebonden soep. Lekker met stokbrood of ciabatta met kruidenboter .
amc
13 jaar geleden
Het kliekjesboek kopen.

Uitgeverij De Boekenmakers
ISBN: 978 90 77740 408
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bak altijd een extra gehaktbal en deze eet ik de volgende dag op brood. Wat mij betreft een topmaaltijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bak altijd aardappelen en courgette een dag later nog even af in de koekenpan, nog wat balsamico erover, heerlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van wat extra shoarma maak ik de volgende dag altijd snel een 1 pansmaaltijd, wat extra groeten erdoor en klaar is kees...1 dag koken, 2 dagen eten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor kliekjes. Het ene is geschikt om een soort huzaren salade van te maken terwijl het andere te verwerken is in stamppot of iets dergelijks. Je kan je zelf ook verwennen door van meerdere ingevroren kliekjes een soort warm of koud buffet te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buffetje is een goed plan. komen morgen toch wat mensen langs, ga ik meteen ff uittesten
ik lees wel heel ongezonde zaken hierboven. Opnieuw opbakken, gebonden soep met extra veel aardappel mét brood en mét kruidenboter, opwarmen, alles nog eens in bladerdeeg,... Zijn er geen gezondere alternatieven? Nu zo besparen en binnen 20 jaar cholesterol en diabetes, waar ligt de besparing dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bewaar gekookte groenten die over zijn in een bak in de vriezer. Als de bak vol is maak ik met een boeuillonblok een groentesoepje waar ik alle groenten uit de vriezer in doe. MEt wat verse peterselie heb je een heerlijke groentensoep van kliekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een stokbrood in de oven om af te bakken,
intussen bak je in een pan: uien, oranje paprika, champions mooi bruin. Voeg kruiden naar smaak toe. (peper zout knoflook) bak op het laatst op hoog vuur biefstukreepjes mee.
Stokbrood uit de oven, in de lengte doorsnijden en vulling er op doen.
Je kunt het geheel nog serveren met rauwkost of vers fruit.
Smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan wat je precies over hebt aan klikjes. Laten we uitgaan van (heel standaard) wat vlees en groenten. Daar kun je natuurlijk heel simpel een heerlijke en professionele nasi van maken!

Hoe dan? Nou...

Kook een portie rijst gaar en droog. Doe vervolgens wokolie in een wok en bak zo de rijst op plus een gedeelte van de groenten en het vlees, voeg wat (nasi)-kruiden toe. Heb je die niet? Een beetje knoflook en gember volstaan dan ook. Je hoofdmaaltijd is daarmee klaar.

Kook intussen twee eitjes en warm wat kant en klare pindasaus op (altijd handig om in huis te hebben). Snij de eieren in vieren.

Maak snel een oosters sausje met wat tomatenketchup, knoflook, gember en wat suiker voor over het vlees.

Je kunt het nu op 2 manieren serveren:

- grote schep nasi op de ene helft van het bord, daarnaast een in vieren gesneden eitje, een hoopje groenten met een schepje pindasaus er bovenop en een hoopje vlees met een schepje oosterse saus erop. Ziet er gelijk heel uitgebreid en professioneel uit!

- tafel vol met leuke schaaltjes zodat men zelf kan opscheppen: nasi, vlees, oosterse saus, groenten, pindasaus, eieren. Zo lijkt het meteen een heel uitgebreid menu.

Heb je toevallig nog wat kroepoek in huis, dan maak je deze maaltijd daarmee helemaal af! Deze serveer je in (weer) een apart schaaltje of je legt wat stukjes op het bord.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag iedere hondenras hier van eten?
Alle groenten die je overhebt snij je mooi klein en bakt het geheel even aan in een wokpan.
Doe deze groenten in een kom en meng (na afkoelen) met ei, kwark, wat bloem en lekkere kruiden tot een dikke pap. Vorm van deze brij koekjes op een ingevette ovenplaat en bak ze in de oven op ongeveer 180 graden gaar. Heerlijk met een yoghurt/knoflook dip en een frisse salade.
Mogelijk met alle restgroenten die je in huis hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeh jeetjuh zeg
voor rundvlees,en kip.
Meestal heb ik dat wel over als ik vlees braad.Ik snij de rundvlees of kip klein,maak een dikke saus van bloem en boter,en bouillion van een tablet.Vlees erdoor,beetje room of koffie melk,wat nootmuskaat en peper,(met teweinig vlees,blikje champignons erbij).Een paar harde broodjes uithollen,vullen met de ragout,kapje erop,en in de oven tot alles goed warm is,en het broodje knapperig,sla erbij klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een paar overgebleven gekookte aardappelen maak ik een aardappelsalade: augurkjes, uitjes, gekookt ei, sjalotje, worteltjes, erwtjes, peterselie, etc... mengen met wat slasaus of halvanaise met yoghurt en je hebt een heerlijke salade. Doe daar een belegd broodje bij en smullen maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
speciebonen die over zijn van gister.
een paar uien bakken in koekepan met wat boter
champions mee bakken tot ze iets bruin zijn.
aardappels in partjes snijden net tegen aan.
dan het hele hapje door mekaar met flink wat peper
een lekkere rose erbij heerlijk eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gehakt is lekker goedkoop, maar nu kan je er toch iets speciaals van maken.
Meng het gehakt met een ei, broodkruim, heel klein gehakte ui, gehakte knoflook, tijm (tuin), peterselie (tuin), paprikapoeder, zout en peper. Laat even staan om de smaken goed tot z'n recht te laten komen en dan aan stokjes op de barbecue.
Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat drumsticks bakken in olijfolie met peper , (zee)zout en een klein scheutje ketjap manis. Na 15 minuten champignons en uien toevoegen en nog 10 minuten laten meebakken. Als laatste één (of 2 ) geschilde peer in stukjes meebakken.....lekker bij rijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kinderen krijgen af en toe een verrassingsbordje. Zomaar, of als er iets bijzonders te vieren is. Dit kreeg ik al als klein kind en heb dit doorgevoerd omdat ik het zo leuk vond. Op een bord leg je van alles wat. Een beetje fruit, wat chips, een koekje, wat snoepjes. Gewoon wat je in huis hebt. Het staat leuk en kinderen zijn er dol op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens restjes sla over van de warme maaltijd. De volgende dag rooster ik dan wat (oud) brood, plakje ham of rookvlees erop en dan de sla er boven op. Heerlijk broodje gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oven voorverwarmen op 200 graden.

Kipflet in blokjes snijden en aanbakken. Daarna 2 uien, 3 tentjes knoflook en een klein spaanspepertje fruiten.De kipflet toevoegen. Wat zout, peper en komijn (1 theelepeltje) bij doen. 2 blikjes gepelde tomaten uit de blik in blokjes bij de kip doen en met de deksel open kort laten sudderen (eventueel beetje water bij doen voor de vocht).

Alle groente die over is in blokjes snijden.

Van bakpapier 4 kantjes knippen. Leg eerst 3 lepels van de kipmengsel met vocht op de bakpapier, leg vervolgens 2 a 3 lepeltjes groente in blokjes erop. Daar overheen nog een beetje zout en peper en een een tufje fijn gesneden koriander, of bladpeterselie naar smaak strooien. Doe wat van de vocht van het gerecht eroverheen. Pak de 4 hoekjes van het 4-kantje vast en draaie hem tot een buideltje dat van boven dicht is.
Zet hem voor een half uur in de voorverwarmde oven.

Heerlijk met witte rijst, pasta of aardappels en een frisse komkommer salade erbij.

Eet smakelijk! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo allemaal,

Wellicht een leuk idee om diverse boeken aan elkaar aan te bieden en te ruilen voor weer wat nieuws in de kast!?

Ik heb (voor nu) in de aanbieding:
-> De nootjes van het huwelijk - Aysel Caliskan- ISBN 90 72219 08 2 - Het waargebeurde en hartverscheurende verhaal van een geemancipeerde turkse immigrante.
-> Aanpakken! - Sophie Kinsella - ISBN 90 8564 138 1 - Een heerlijke romantische komedie waar miljoenen vrouwen zich in herkennen.
-> Familie - Ann Patchett - ISBN 978 90 234 2632 5 - Een verbluffend aantal levensverhalen die leiden tot een ontroerend portret van een gezin.
-> Wat moet ik aan? Zowel formule 1: De regels als formule 2: Voor elke gelegenheid- Trinny Woodall & Susannah Constantine - ISBN 90 6305 247 2 en ISBN 90 6305 249 9 - Bekend van tv! De Stijlbijbel(s) die elke vrouw moet hebben met oplossingen voor elk kleding(on)gemak.
-> 80 wokrecepten - Wendy Sweetser - ISBN 978 90 483 0139 3 - Heerlijk en smakelijke recepten, van voor- tot hoofdgerecht.

Zit er iets voor je bij??
Zelf ben ik op het moment vooral op zoek naar kookboeken.
Staat bij jou Wat je eet ben je zelf? - Gillian MacKeith of het Ayurveda Kookboek - Amadea Morningstar - op de plank zonder dat je het nog gebruikt? Dan ben ik zeker geïnteresseerd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit soort advertenties kun je beter naar marktplaats gaan, deze site is hiervoor niet bedoeld.
Jaap een leuke man om te zien , maar in de reclame van Telfort kun je zien dat Jaap hele slechte tanden heeft.
Dus Jaap ga naar de tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kipfilet(1/2 kilo)
2 bakjes boursin
1 zakje champignon creme soep
2 pakjes slagroom
2 bakjes champignons
kipfilet en champignons fijn snijden in kleine stukjes,en aanbakken.
Boursin erbij,slagroom en zakje soep.
Even laten pruttelen en lekker met wat stokbrood erbij!
Je kan het altijd aanlengen met wat water als je het te dik vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker het overgebleven,vlees,groente met wat kaas en creme fraiche in een wrap of taco de oven,smullen maar!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breek de pasta voor 4 personen in kokend water en kook ze gaar volgens verpakking. Grote ui fruiten met 250 gr. spekjes en doosje kastagnechampions; hierdoor een doosje boursin roeren.Dit mengsel door de uitgelekte pasta roeren en smullen maar eventueel met tomatensalade erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn WK menu is:
- voorgerecht: een pompoensoep
- hoofdgerecht: een zalmpasta
- nagerecht: oranjevla
Lekker snel klaar te maken en op en top oranje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eitje klutsen met kruiden en melk en de overgebleven kliekjes erdoor vis vlees groente pasta aardappels alles is lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeeel makkelijk te maken en super gezond, dat vinden we toch allemaal erg belangrijk, zelfs met het wk!!
je bakt spekjes uit in de soeppan, dan haal je de spekjes eruit en gaat er water bij, breng aan de kook en voeg 2 gewassen en in stukjes gesneden broccoli toe.
dan 2 grof gesneden uien en knoflook, breng weer aan de kook. kook ongev.10 a 15 min. dan pureren. vervolgens doe je de spekjes er weer bij en eventueel voor de bite een paar tomaten in kleine stukjes en maak af met room! eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o, ik doe er ook nog 2 kippenbouillontabletjes bij.en vers gemalen peper, dan even proeven of er nog zout bij moet, maar met mate! spek is ook erg zout
Lekker makkelijk, voedzaam en goedkoop.
400 gram witte parboiled rijst koken en af laten koelen.
Meng er twee blikjes uitgelekte tonijn, een klein blikje uitgelekte mais, twee ontvelde tomaten in stukjes en een komkommer in stukjes doorheen. Daarna nog een halve fles ceasardressing (AH) erdoor mengen. Op smaak maken met zout en peper.
Lekker met ciabatta en een flesje wijn.
De tonijn kun ook vervangen door blokjes gerookte kip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen sate maken; snijd kipfilet (of varkensvlees) in stukjes en maak vervolgens de marinade: sojasaus, olie, zout en peper, knoflook, evt sambal en suiker (krijg je een mooi knapperig karamellaagje aan je vlees). Meng het vlees met de marinade en laat minimaal 1,5 uur intrekken.
BBQ-en maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snijd het gebakken overgebleven vlees van de BBQ van de avond ervoor in blokjes, verder komkommer, tomaat, uitje, augurk ook in blokjes... Warm een tortilla op en leg hierop wat sla vervolgens de in blokjes gesneden ingredienten erop wat peper en zout wat yoghurtdressing en zoete chilisaus erop en klaar is kees...