Hoe maak je simpel van kliekjes een topmaaltijd?

Weggooien? Zonde! Met deze makkelijke en lekkere tips van andere hobbykoks maak van je kliekjes een exquise sterrenhap!

Weet jij het antwoord?

/2500

Van wat extra shoarma maak ik de volgende dag altijd snel een 1 pansmaaltijd, wat extra groeten erdoor en klaar is kees...1 dag koken, 2 dagen eten...

ik lees wel heel ongezonde zaken hierboven. Opnieuw opbakken, gebonden soep met extra veel aardappel mét brood en mét kruidenboter, opwarmen, alles nog eens in bladerdeeg,... Zijn er geen gezondere alternatieven? Nu zo besparen en binnen 20 jaar cholesterol en diabetes, waar ligt de besparing dan?

Ik bewaar gekookte groenten die over zijn in een bak in de vriezer. Als de bak vol is maak ik met een boeuillonblok een groentesoepje waar ik alle groenten uit de vriezer in doe. MEt wat verse peterselie heb je een heerlijke groentensoep van kliekjes.

Doe een stokbrood in de oven om af te bakken, intussen bak je in een pan: uien, oranje paprika, champions mooi bruin. Voeg kruiden naar smaak toe. (peper zout knoflook) bak op het laatst op hoog vuur biefstukreepjes mee. Stokbrood uit de oven, in de lengte doorsnijden en vulling er op doen. Je kunt het geheel nog serveren met rauwkost of vers fruit. Smullen maar.

Alle groenten die je overhebt snij je mooi klein en bakt het geheel even aan in een wokpan. Doe deze groenten in een kom en meng (na afkoelen) met ei, kwark, wat bloem en lekkere kruiden tot een dikke pap. Vorm van deze brij koekjes op een ingevette ovenplaat en bak ze in de oven op ongeveer 180 graden gaar. Heerlijk met een yoghurt/knoflook dip en een frisse salade. Mogelijk met alle restgroenten die je in huis hebt!

speciebonen die over zijn van gister. een paar uien bakken in koekepan met wat boter champions mee bakken tot ze iets bruin zijn. aardappels in partjes snijden net tegen aan. dan het hele hapje door mekaar met flink wat peper een lekkere rose erbij heerlijk eet smakelijk

Wat drumsticks bakken in olijfolie met peper , (zee)zout en een klein scheutje ketjap manis. Na 15 minuten champignons en uien toevoegen en nog 10 minuten laten meebakken. Als laatste één (of 2 ) geschilde peer in stukjes meebakken.....lekker bij rijst.

Mijn kinderen krijgen af en toe een verrassingsbordje. Zomaar, of als er iets bijzonders te vieren is. Dit kreeg ik al als klein kind en heb dit doorgevoerd omdat ik het zo leuk vond. Op een bord leg je van alles wat. Een beetje fruit, wat chips, een koekje, wat snoepjes. Gewoon wat je in huis hebt. Het staat leuk en kinderen zijn er dol op!

Breek de pasta voor 4 personen in kokend water en kook ze gaar volgens verpakking. Grote ui fruiten met 250 gr. spekjes en doosje kastagnechampions; hierdoor een doosje boursin roeren.Dit mengsel door de uitgelekte pasta roeren en smullen maar eventueel met tomatensalade erbij.

eitje klutsen met kruiden en melk en de overgebleven kliekjes erdoor vis vlees groente pasta aardappels alles is lekker

Snijd het gebakken overgebleven vlees van de BBQ van de avond ervoor in blokjes, verder komkommer, tomaat, uitje, augurk ook in blokjes... Warm een tortilla op en leg hierop wat sla vervolgens de in blokjes gesneden ingredienten erop wat peper en zout wat yoghurtdressing en zoete chilisaus erop en klaar is kees...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100