ik heb perongelijk creme fraiche gekocht inplaats van zure room kan ik nog mijn cheese cake maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik dacht dat creme fraiche hetzelfde was als zure room

Het beste antwoord

Ja zeker!
Klop de roomkaas in een kom tot een dikke creme.
Voeg 2 eieren en 1 dooier een voor een toe. Voeg de suiker en de creme fraiche toe. Klop niet te lang!
Klop het overgebleven eiwit stijf en spatel dat voorzichtig door het mengsel. Giet alles in de springvorm. Bak de taart ongeveer een uur, draai daarna de temperatuur terug tot 100 graden en bak nog een half uur. Laat dan afkoelen in de vorm en zet in de koelkast. De taart heeft een prachtige goudbruine korst en is nu nog wat 'drillerig', maar je zult zien dat de volgende dag een heerlijk stevige cheesecake tevoorschijn komt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik snap de zure room als basis van een cheesecake niet echt, in de meeste recepten wordt namelijk roomkaas gebruikt. Indien je dikke crème fraiche hebt (niet de vloeibare versie), kun je deze in mijn ogen wel gebruiken, maar ik adviseer je om het recept nogmaals te raadplegen of om roomkaas te kopen! Beter voor de smaak.
http://1-banden.com/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de recept moet ik zowiezo roomkaas doen en zure room enze.... maar ik hb dus crene fraiche gekocht inplaats van zure room