word je echt dun van activia?

in de reclame van activia word opeengegeven moment een plaatje van een buik vd zijkant laten zien, die zegmaar dunner word. en dan zeggen ze ook: goed voor je spijsvertering . maar word je daar nou echt dunner van??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Als je veel last hebt van een opgeblazen gevoel, kan je buik wat boller gaan staan. Door de Activia gaat de spijsvertering beter, vermindert het opgeblazen gevoel en word je buik inderdaad wat minder bol.
Maar je word er niet dunner van, gewoon minder lucht in je darmen.

Toegevoegd na 29 seconden:
Je kunt veel beter zorgen voor voldoende vezels door volkorenbrood, roggebrood of Brinta. Veel goedkoper dan Activia :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spul werkt niets beter dan yoghurt zonder toevoegingen. Tip over vezels is goed! Uit groente is nog beter. +1
Kimath
13 jaar geleden
Groente is natuurlijk ook altijd goed :)

Andere antwoorden (6)

Neej maar je darmen zitten minder vol door de goede stoelgang dus ben je ook minder opgezwollen.maa vet gaat er niet van weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je wordt er niet dunner van, het helpt tegen een opgeblazen gevoel, zeggen ze in die reclame.
Of dat ook echt zo is, is een tweede natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van eten wordt je niet dun. Van minder eten meestal wel.
Het gezondste is gevarieerd en niet te veel of te weinig te eten, want dat is allebei niet goed.
anneliez
13 jaar geleden
nee ze bedoelen het gevoel van je buik
en van minder eten word je niet dun om dun te worden
moet je ruim 2000kilo calorieën per dag eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Activia is typisch zo'n modern, geraffineerd voedselproduct met een gezondheidsclaim die voor geen meter niet deugt. Het zou een opgeblazen gevoel tegengaan maar dat doet het niet. Probiotica werken vooral in de dunne darm en helpen alleen maar als je daar een tekort aan hebt, bijvoorbeeld bij gebruik van antibiotica. In de dikke darm, waar juist dat gas ontstaat doet Activia niets. Daar moet je prebiotica voor eten, met name vezels uit groente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je wordt er niet dun van. Het enige wat het in sommige gevallen zou KUNNEN doen, is als je door welke oorzaak dan ook (ziekte, slechte voeding, antibioticakuur, medicijngebruik) je darmflora ernstig hebt verstoord, die weer wat aanvullen, zodat je weer wat beter kunt poepen. (Maar daar zijn ook betere middelen voor). En verder doet het helemaal NIETS.

Tegen een opgeblazen gevoel, buikpijn, kramp en winderigheid is het in de regel voldoende om appels van je menu te schrappen. Ook daarvoor kun je dus de activia laten staan en gewoon een goedkoper yoghurtje nemen.

Het dunner worden van het plaatje wijst op een buik (van een zeer dun iemand !) die blijkbaar zichtbaar dunner wordt na het poepen, of moet alleen het opgeluchte gevoel wegnemen. Maar het pretendeert mijns inziens ook in de reclame niet zozeer een afslankmiddel te zijn. En dat is het ook niet.