moet je wel een hele kaas hebben, zo'n grote ronde en regelmatig omkeren. anders wordt het schimmelkaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp de 6 +jes niet helemaal. Dus als ik een ronde kaas koop (jong), laat ik hem lang staan en dan word het belegen kaas?!?!? Dit kan toch niet! Geef mij de link waar dit staat en ik neem mijn reactie terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Food-Info.net.nl>kaas, je moet ook de goede temperatuur hebben.
nee het droogt gewoon uit
tenzij je inderdaad een hele ronde of wiel hebt en als je bewaar onstandigheden optimaal zijn
een al gesneden stuk kaas droogt alleen maar uit
12 jaar geleden
Dat lukt niet met aangebroken/aangesneden kaas. Het wordt wel ouder,maar beslist niet smakelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan wordt de kaas niet belegen, maar wel beschimmeld. Er gaat een speciaal rijpingsproces aan vooraf als ze kaas maken, dus alleen lang laten staan is geen optie. De rijpingstijd is:
4 weken voor jonge kaas,
8 weken jong belegen,
4 maanden belegen,
7 maanden extra belegen en
10 maanden om hele oude kaas te krijgen.

Zie voor nog uitgebreidere uitleg de onderliggende site. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dan krijg je schimmelkaas .
Het kan alleen als je een hele homp kaas hebt gekocht en waar nog niet in is gesneden .