Wat is joppiesaus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 woord: LEKKER! :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nooit durven bestellen. Ik ken mayonaise, pindasaud en speciaal en oorlog.. allemaal lekker.. dus als ik dan in de snackbar stond koos ik 1 van deze 4, en ging ik nooit dat 'wat is dat nu weer voor saus' bestellen.
Maar zal het toch eens doen dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elke cafetaria staat al 10 jaar een bord met 'NIEUW! Joppiesaus'
Ondertussen is het bord al helemaal vergeeld en zit onder de vliegenpoepjes, maar nog steeds is het 'NIEUW!'
:-)

Het beste antwoord

Joppiesaus (sic) is een koude, gelige saus. Het is een saus die verkrijgbaar is in diverse cafetaria's in Nederland en België. De saus wordt meestal gegeten bij friet, diverse snacks en hamburgers.

De basis van de Joppiesaus is hetzelfde als bij de meeste sauzen: olie, water en een emulgator. Verder bevat het ook uien en kerrie, die domineren de smaak dan ook. Het originele recept van joppiesaus is geheim, maar op internet circuleren recepten die de smaak van joppiesaus zeer goed benaderen. In deze recepten wordt Joppiesaus bijvoorbeeld gemaakt door de ingrediënten van 'speciaal', dat wil zeggen mayonaise, curry en uien, samen met kerrie in een bepaalde verhouding zeer fijn te malen en te mengen.
De smaak "Patatje Joppie" won in 2010 de "Maak de smaak"-competitie van chipsfabrikant Lays.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net toevallig die chips vandaag gekocht, dat viel nogal tegen. (sorry Peter uit Kudelstaart)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De chips viel idd tegen, maar de frietsaus is écht lekker!

Andere antwoorden (1)

Soort mayonaise voor joppie patat
(en je hebt ook joppie chips,met joppie saus smaak)