Wat voor dingen kun je allemaal zelf maken en hoe van vlees b.v. bugers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat je vraag me niet geheel duidelijk is.

Antwoorden (3)

Bedoel je wat je van vlees zelf kunt maken? Spiezen, gehaktballen, gevulde kipfilet, cordonbleu, gepaneerde schnitzels, slavinken, boomstammetjes,gevulde kalkoen, worst.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja , dit bedoel ik, maar hoe maak ik het dan, wat je net opnoemde ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Nienke. Vul bovenstaande vleesproducten die zondag noemt in bij google en je hebt het antwoord of koop een kookboek(in de betere kookboeken met basis kooktechnieken) daar staat het vaak ook wel in beschreven.
Met dank aan je reactie onder het antwoord van zondag weet ik wat je bedoeld.

Hieronder het recept voor lekkere gehaktballen:

Gehaktballen, voor ca. 4 stuks:
500 gram gehakt (half om half voor lekker, runder voor gezond)
Twee sneetjes droog, wit brood zonder korst
150 ml melk
Theelepel zout
Peper
Nootmuskaat
1 ei
3 eetlepels paneermeel
100 gram boter
Flinke braadpan
Glas water

Leg het brood (zonder korstjes!) in de melk en laat het hier in weken. Als het brood goed doorweekt is, knijp je het voorzichtig - maar grondig - uit en prak je het ei er door heen.
Voeg vervolgens het gehakt, het zout, de peper en het nootmuskaat toe aan het broodmengsel en kneed dit goed door elkaar.
Verdeel het mengsel dan in een aantal gelijke porties. De mix die je nu hebt is goed voor zo'n vier tot vijf flinke ballen, maar als je ze kleiner of groter wilt, dan kun je het aantal ballen hierop aanpassen.

Zet je pan op hoog vuur en verhit de boter hierin. Wacht net zo lang tot de grote bellen in de boter zijn weggetrokken en de boter een klein beetje bruin wordt. Zet dan het vuur op halve kracht en bak de ballen rondom bruin in de pan. Doe het deksel niet op de pan!
Hoewel de ballen nu van buiten prachtig bruin zijn, zijn ze van binnen waarschijnlijk nog rauw. Voeg daarom een glaasje lauw water - om spetteren te voorkomen - toe aan de ballen in de pan, zet het vuur laag en sluit de pan af met het deksel. Laat de pan zo nog ongeveer 20 minuten staan en je gehaktballen zijn klaar om te eten. Eet smakelijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Cordon Bleu recept, zie:
http://www.kookse.tv/recept/cordon-bleu.php

voor recept en video.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel. Sorry, dat ik de vraag zo onduidelijk heb gesteld.
zondag
12 jaar geleden
Leuk C4th, nu de recepten van de 8 andere producten die ik noemde nog please, thank you ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, was het aan het overwegen totdat ik bedacht dat zij dan net zo goed zelf kon googelen.
Het gehaktballen recept heb ik hier op mijn USB-sticky staan, dus dat knippen en plakken was niet zo moeilijk. Cordon Bleu vind ik trouwens vrij geavanceerd voor een beginneling, maar goed...
zondag
12 jaar geleden
Eenvoudig recept: lapje vlees neerleggen, ene helft bedekken met plak kaas die iets kleiner is, lapje dubbel klappen, houten stokjes erdoorheen steken om de boel op z'n plaats te houden. Voor gevorderden: lapje vlees aan de buitenkant panneren.
Hawaíiburgers;
Beleg de gebakken hamburger met een schepje ketchup, daarop een plak ananas en daarover een plak kaas. Even onder de grill tot de kaas gesmolten is.

Feta burgers;
Meng het gehakt met Feta kaas, Italiaanse kruiden,zout, peper en vorm er burgers van. Bestrijk de burgers en gesneden rode uiringen met wat olie en grill ze in een grillpan of onder de grill in ca. 5 min. bruin en gaar.
Rooster pitabroodjes in een broodrooster, snijd ze open en besmeer ze met rode pesto. Doe ook wat pesto door een beetje yogonaise. Vul de pita's met gesneden reepjes sla en leg de hamburger en uiringen erop. Schep de pestosaus erop en klaar.

Pittige hamburgers;
Verhit eerst in een pannetje wat olie en fruit 1 bosuitje in ringetjes, gep. knoflook en peper heel zacht aan.
Roer er chilisaus en taco kruiden bij en warm nog 1 minuutje. laat iets afkoelen.
Doe het gehakt in een kom en doe het afgekoelde mengsel erbij en 1 klein blikje maiskorrels. Zout en peper naar smaak erbij. meng door elkaar en maak er ballen van die je iets platdrukt. Bestrijk ze met olie en grill ze in een pan of grillplaat. Heb je rundergehakt zoals tartaar (erg lekker) dan is het in 4-5 min.klaar en nog wat rosé.
Maal er nog wat zout en peper over en serveer ze bij een mexicaanse salade van kidney beans,mais, paprika en garneer met tortilla chips.
Hier staan er nog veel meer;

http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/met/hamburgers/
amc