Proteïne (eiwit) gehalte per 100 gram noten:
Amandelen 19 gram
Cashewnoten 17 gram
Hazelnoten 13 gram
Macadamianoten 8 gram
Paranoten 14 gram
Pecannoten 9 gram
Pistaches 19 gram
Walnoten 15 gram
Pinda's 26 gram
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Pinda's
Maar de beste eiwitten zitten in paranoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinda's zijn geen noten ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo hipje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik, maar ze worden er wel toe gerekend. Evenals nog heel veel andere 'noten' (cashewnoten, walnoten, amandelen etc.)
Bovendien zal de vragensteller hoogstwaarschijnlijk niet alleen de 'echte' noten bedoelen in zijn vraag.
Pinda's hebben de meeste eiwitten, maar officieel zijn dat geen noten. Dan kom je uit op amandelen en cashewnoten: 19 gram eiwit per 100 gram.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amandelen en cashewnoten zijn óók geen noten.
Evenals pistachenoten, pecannoten, walnoten en macadamia's.
Wel consequent zijn he? ;)
Ik heb me altijd laten vertellen,dat het de Juglans regia is, die de meeste eiwitten bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Volgens mijn bron hebben die 15 gram eiwit per 100 gram, dus toch minder dan pinda's, amandelen en cashewnoten.