Hoe vaak gaan 8 stuks aardappels in 5 kg aardappels, gemiddeld genomen?

En hetzelfde maar dan met 3 kg aardappels?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
13.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Ligt ook aan het type aardappels, sommige zijn klein en sommige zijn heel groot

Het beste antwoord

Een middelgrote aardappel weegt 100 gram dus er gaan 30 aardappels in 3 kilo (in mijn beleving is een middelgrote aardappel dan een kleine aardappel) en er gaan 6,25 groepjes van 8 aardappels in 5 kilo.

Toegevoegd na 2 minuten:
Omdat ik zelf die 100 gram wat klein vond heb ik een gemiddelde aardappel gepakt hier en die woog 150 gram. Ik denk dat een aardappel van pak hem beet anderhalve ei groot 100 gram weegt.

Met mijn gemiddelde aardappel van 150 gram wordt het sommetje anders: er gaan dan 20 aardappels in 3 kilo en dan gaan er ruim 4 setjes van 8 aardappels in 5 kilo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw, snel en duidelijk antwoord. Heel erg bedankt, hier kan ik veel mee!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je mij toevallig ook vertellen hoelang je aardappels kunt bewaren als je ze in een donkere plek bewaard?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat ligt aan zoveel factoren. Ik bewaar al 11 jaar de aardappels in de trapkast en daar is het dus gewoon kamertemperatuur (kast komt uit in woonkamer) en dat gaat prima maar we bewaren ze niet langer dan een week of 2 dan zijn ze wel op. Je moet ze ook niet te lang van tevoren kopen, dat doe je ook niet met groente. Oja erg donker is het daar ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, erg bedankt!