Waar kan je grote zakken olijven kopen?

Dan bedoel ik dus grote zakken mee, want ik wil graag olijven zelf marineren.

Leuke receptjes zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5K

Het beste antwoord

Olijven kun bij een het beste bij een Turkse winkel of toko kopen. Bijna elke redelijk grote plaats heeft er tegenwoordig wel één.

Recept:
Gemarineerde knoflookolijven met venkel

ingrediënten
250 g groene olijven met pit
12 grote tenen knoflook gekneusd,
1 el. gehakte venkelknol
olijfolie

Het marineren:
Giet de olijven af en kneus ze licht.
Doe ze met de knoflook en venkel in een glazen pot met schroefdeksel.
Giet er zoveel olijfolie over dat ze onderstaan.
Sluit de pot en bewaar in de koelkast, waarbij u de olijven af en toe omschept. Zeker een maand marineren. Proef ze af en toe of om te kijken of de smaak al naar je zin is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik kan zelf bij de turkse winkel grote zaken olijven kopen, maar die winkel verschilt per gemeente.
Misschien bij een groothandel, makro ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de oosterse markt in beverwijk kan je ook gigantische hoeveelheden kopen als je wil.

(klinkt lekker trouwens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de turk. Ook bij onze turkse Albert Heijn zijn ze te koop in Overdie, Alkmaar. Maar ik geloof dat er daar niet veel van in Nederland zitten.