Waar kan je grote zakken olijven kopen?

Dan bedoel ik dus grote zakken mee, want ik wil graag olijven zelf marineren.

Leuke receptjes zijn ook welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Olijven kun bij een het beste bij een Turkse winkel of toko kopen. Bijna elke redelijk grote plaats heeft er tegenwoordig wel één. Recept: Gemarineerde knoflookolijven met venkel ingrediënten 250 g groene olijven met pit 12 grote tenen knoflook gekneusd, 1 el. gehakte venkelknol olijfolie Het marineren: Giet de olijven af en kneus ze licht. Doe ze met de knoflook en venkel in een glazen pot met schroefdeksel. Giet er zoveel olijfolie over dat ze onderstaan. Sluit de pot en bewaar in de koelkast, waarbij u de olijven af en toe omschept. Zeker een maand marineren. Proef ze af en toe of om te kijken of de smaak al naar je zin is. Succes!

Ik kan zelf bij de turkse winkel grote zaken olijven kopen, maar die winkel verschilt per gemeente. Misschien bij een groothandel, makro ofzo.

op de oosterse markt in beverwijk kan je ook gigantische hoeveelheden kopen als je wil. (klinkt lekker trouwens)

Bij de turk. Ook bij onze turkse Albert Heijn zijn ze te koop in Overdie, Alkmaar. Maar ik geloof dat er daar niet veel van in Nederland zitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100