Misschien heb je minder stress en eet je daarom minder.
Sommige mensen gaan van stress namelijk meer eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

misschien doe je in de vakantie iets minder? en dan heeft je lichaam ook minder voedsel nodig om te verbranden ;) dus dan eet je minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verbruikt minder energie doordat je vakantie hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar door hitte verbrand je toch ook ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt maar je gebruikt veel minder energie doordat je lichaam sneller op temperatuur is.
In de winter moet je lichaams kacheltje harder aan het werk door afkoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..maar in de zomer moet je lichaam hard werken om alle warmte af te voeren, dus je theorie gaat niet echt op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvoeren kost minder energie dan opwarming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar in de zomer heb je het veel vaker warm, dan dat je het in de winter koud hebt: je zit in de winter voornamelijk binnen, je slaapt (hopelijk) in een lekker warm bed en hebt warme kleding. Bovendien is het in Nederland in de winter niet erg verschrikkelijk koud. Dus hoeft je lichaam ook weinig op te warmen. In de zomer ben je veel buiten en sta je dus veel aan hitte bloot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvoeren van vocht is heel licht voor je lichaam, het omzetten van vetten in warmte kost echt veel meer energie.
Dat is een omzetting van stoffen en zweet is een kwestie van poriën open zetten en de rest verdampt.
Door hitte heb je ook minder honger. Maar dat geld alleen voor de zomervakantie natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er vind minder verbranding plaats in je lichaam dat komt doordat je in de winter veel nodig hebt om je lichaam op temperatuur te houden in de zomer hoeft dit dus niet voor verbranding heb je voedsel nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je minder voedsel nodig hebt omdat je minder doet staat hierboven al beschreven. Maar in de vakantie neem je meestal ook meer tussendoortjes, zoals 'n ijsje, of iets lekkers te drinken, dus ongemerkt werk je best wel wat naar binnen, en daardoor is 's avonds je trek ook minder.