Kan je 3 dagen zonder eten als je zo'n 500 ml water per dag drinkt?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Waarom stel je deze vraag? Gaat dit over een hypothetische noodsituatie?
Of wil je dit gaan uitvoeren in de hoop om af te vallen?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/voedingsmiddelen/vraag/40565/leven-eten-drinken/ https://www.quest.nl/mens/voeding/a25468901/tijd-zonder-eten-sterven/ Zomaar de eerste 2 links in Google...

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan zeker. Het menselijk lichaam kan wel tegen een stootje. Zolang je er maar bij drinkt, kan ons lichaam weken tot enkele maanden zonder eten. Ziekenhuizen hebben vaker te maken met patiënten die bewust weigeren te eten én te drinken, om zo een einde aan hun ellende te maken. Er is bekend geworden dat de helft van de mensen die ook niet drinken binnen dertien dagen overlijdt. Drinken ze er wel bij, dan kan het significant langer duren. Hoe lang is dan afhankelijk van hun lichamelijke conditie of bijv. hun vetreserves.

Een dagje vasten is ook zeker niet verkeerd, maar drink er wel bij. Drie dagen is dan weer een beetje teveel van het goede. Vooral als je je energie nodig hebt bij je werkzaamheden of als je sporten gewend bent. Je loopt dan risico om duizelig te worden en erg moe te worden. Ook kan je dan al problemen met je spijsvertering krijgen wat zich meestal uit in (heftige) buikkrampen. Vaak word je ook chagrijnig, lusteloos en kunt concentratieproblemen krijgen.
amc
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Aanvulling: een van de belangrijkste gevolgen is dat je lichaam in de spaarstand gaat en eiwitten/spiermassa gaat verbranden. Als je na 3 dagen vasten weer gaat eten, kom je al snel aan.
amc
4 jaar geleden
https://www.optimalegezondheid.com/gezondheidsvoordelen-van-het-vasten/ Verantwoord vasten schijnt toch zo zijn voordelen te hebben als je bovenstaande doorleest!