Voor je gebit is het beter, je loopt dan namelijk niet het risico dat het plakkerige snoepje een deel van je vulling weg trekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
van mij een plusje ter compensatie van die in mijn ogen rare min (is helaas ook niet even toegelicht). Geen enkele vulling zit "rambovast" het is bij mij wel eens mis gegaan met een vulling waarvan ik dacht dat hij gewoon vast zat, dus +
Nee.
Hoe langer het snoepje in je mond zit, hoe groter de aanval op je tanden. En een zuurtje dat je in enkele seconden wegkauwt (met liefst daarna nog een flinke plens water) is beduidend minder lang in de mond dan wanneer je er een half uur lang op loopt te zuigen.

Snel kauwen en doorslikken dus. Althans, voor je gebit. Voor de lijn is heel lang doen met een zuurtje wel weer slim.

Als je een heel slecht gebit hebt in er inderdaad een klein risico dat je een vulling verliest door plakkerig snoepgoed, maar die was er dan vroeg of lat toch wel uitgevallen, want een goede vulling blijft gewoon zitten waar-ie zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er vanuit gaande dat je een normaal gebit hebt (niet de losse portable variant dus) en je vullingen goed vastzitten is kauwen beter.

je snoepje zal dan eerder op zijn waardoor de tanden minder lang worden blootgesteld aan het snoepje als je tenminste de stukjes dit tussen/in je kiezen/tanden komt weghaalt.
anders kan je beter zuigen op een snoepje.

heb je snoepjes voor de keel, dan kan je hier beter op zuigen (het staat dan ook op de verpakking)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je plaatje en je antwoord samen zorgen voor een: ++!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi thanks!