ik eet veel te veel chips ,maximaal 3-4 zakken per dag , en ik kom niet bij, helemaal niks .. maar soms denk ik gewoon aan niks anders.

ik ga wel stoppen met zoveel chips .. maar is het ZO slecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (8)

ja, dat is echt niet goed voor je, veel te vet en veel te zout.
je hoeft niet van de een op de andere dag te stoppen, maar ik zou serieus gaan minderen.
je nieren zullen hier blij mee zijn, en denk niet dat vet geen kwaad kan, al kom je niet aan.
13 jaar geleden
Met het eten van chips consumeer je natuurlijk ook 'grote' hoeveelheden zout. En dit is natuurlijk niet zo gezond voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu gaat het nog goed, maar strakst word je ineens dik want je krijgt veel zout en vet binnen, maar als je nu nog jong bent verbrand je het wel, maar je moet gaan oppassen als je ouder word, want als je dan ineens gaat aankomen gaat het heel hard en krijg je het er bijna niet meer af

Toegevoegd na 55 seconden:
kortom het is niet goed............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, zoveel chips is echt niet goed.
niet goed voor je stofwisseling op den duur.
vraag je af waarom 4 zakken, waarom geen halve per dag welke ongenoegens eet je weg.. veel sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is veel te veel vet en Zout voor 1 dag. Je word dan misschien niet dik, maar het is verschrikkelijk ongezond en slecht voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jong bent heb je veel loze ruimte in je lichaam, die eerst wordt opgevuld met vet, voordat je echt in de 'breedte gaat groeien', op dat moment is er geen houden meer aan. En natuurlijk de verzadigde vetten en vergeet niet de transvetten in chips. Die in de US vanwege hun kankerverwekkend vermogen wel verboden zijn. In Europa hebben de producenten dat verbod nog - zonder argumenten - kunnen tegenhouden. Er zitten transvetten in als er iets opstaat als 'gehydrateerde of geharde plantaardige oliën'

Toegevoegd na 1 minuut:
En je nieren worden kwalitatief bij elke zak chips door het zout een stukje minder. Je hoeft je dan ieder geval niet druk te maken over de AOW leeftijd, want die haal je zo toch niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien is het niet de chips waaraan je verslaafd bent, maar aan de vetsin E621 die in al dit soort zoute producten zitten. vetsin is een stof die aanzet tot meer eten. en meer eten is meer verkopen is meer omzet voor de fabrikant.

Gelukkig dat het bij jou niet aanzet in gewicht, maar bij heel veel anderen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je heb tegenwoordig ook chips die met olijfolie wordt gemaakt pure biologische chips met olijfolie en zout want te veel zonnebloemolie blijkt kankerwekkend te zijn om het te veel verhit word en dat zorg voor dat meer suiker vet en verzadigd vet en transvet en te veel e-nummers is ook schadelijk