Jeuk en sneetjes in de mond na het eten van fruit

Nou zag ik onderstaand met sneetjes in de mond, nou als ik fruit eet krijg ik dus veel jeuk en ook sneetjes in mij lippen soms zelf een dikke lip, nou ben ik bij de dokter geweest en het is geen grap maar na controle zegt hij dat ik pinda allergie heb? dit lijkt mij niet juist aangezien ik alle soorten en maten pinda's kan eten.
Weet iemand wat ik heb want op deze manier kan ik namelijk geen tot nauwlijks fruit eten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn vrouw heeft ook voedselallergie voor onder andere fruit en noten. Ze is onder behandeling bij een allergoloog in Amsterdam. Een dieetist kan je daarnaast helpen om zo toch je voedingstoffen naar binnen te krijgen. Met noten/pinda allergie goed uitkijken, want er zit heel vaak plantaardige olie ergens in verwerkt. Zonder verdere specificatie kan dat pinda olie zijn. Maar het bellangrijkste: ga eens langs een allergoloog en laat je even goed testen en adviseren.

Fruitallergie komt vrij vaak voor. Heb je het bij alle vruchten, of alleen bepaalde? Heb je misschien een boompollenallergie, dwz hooikoorts in de late winter en vroege lente? In dat geval kan het een kruisallergie zijn. Heb ik zelf ook. Bij mij betreft het fruit dat hier aan de bomen groeit: appels, peren, kersen, pruimen, enz. Van fruit dan aan struiken groeit heb ik dan weer geen last. Pinda's kan ik ook gewoon eten. Er blijft alleen fruit over dat dus aan struiken groeit, en meloenen, en uitheems fruit, zoals bananen, ananas, citrusvruchten.

Ik ken ook iemand en daar werd ook van gezegd dat ze pinda allergie had, maar ze kon ook geen fruit eten. Niemand wist wat ze had, dus eet ze dat gewoon niet meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100