Is een 'paleo' -dieet haalbaar voor een modaal Nederlands inkomen?

Is het 'paleo' (of hunter/gatherer)-dieet financieel gezien en naar alle redelijkheid haalbaar voor een modaal Nederlands inkomen? Ervan uitgaande dat de calorieën-inname ongeveer 2500 is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt van een aantal factoren af. Eén van de belangrijkste factoren is natuurlijk hoeveel ruimte er zit in je uitgavenpatroon. Iemand met een modaal inkomen in een klein huurflatje zal meer geld te besteden hebben dan iemand met een modaal inkomen in een koophuis met tophypotheek. Ook is het afhankelijk hoeveel monden ervan mee-eten.

In de link staat wat interessante informatie over het paleo-dieet genoemd. Ook over de kosten. Hierover wordt het volgende gezegd: "Het oerdieet (...) kost het dubbele van een normaal graan- en zuiveldominant voedselpatroon"

Om te berekenen of het financieel haalbaar is zou je moeten kijken hoeveel geld er normaal gesproken wordt uitgegeven aan voedsel. Door dit bedrag te verdubbelen krijg je ongeveer het bedrag wat het kost om het paleo-dieet te volgen. Of dit op te brengen is door iemand met een modaal inkomen ligt dus aan de omstandigheden.