Wat is het verschil tussen coca cola light en coca cola zero?

Ik weet alleen dat het ene flesje 0,8 calorieën bevat en het andere 0,5 calorieën, maar dat is zo'n klein verschil.
Wie weet hierop het antwoord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Het beste antwoord

Ik heb mij onlangs in een winkel laten vertellen, dat Cola light en Cola zero, hetzelfde zijn.
De Zero is eigenlijk 'gemaakt' voor mannen, en Cola Light voor dames.
Dus, het is een dames en heren Cola.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In de reclame willen ze je doen geloven dat cola zero voor mannen is, en cola light voor vrouwen... Qua inhoud zou ik het niet weten (als het er al is).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, je was me al voor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, verder geen verschil.
Zero is de wat stoerder klinkende variant van cola light,
zodat de doelgroep van deze cola-soort zo groot mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Zero is ook suikervrij, is niet bedoeld voor vrouwen, maar voor de gezond levende man.
Het schijnt namelijk dat sommige mannen absoluut geen Coca-Cola Light willen drinken, omdat de frisdrank wordt beschouwd als een ‘wijvendrank’. Echte mannen drinken echte cola, maar worden daar even dik van als de vrouwen. En zie daar, de Zero.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk, wijven cola +1
Als je dit vraagt, dan zie ik dat de reclamejongens nog veel reclame moeten uitzenden, want Nederland kent de tekst nog niet... Kom op, uitzenden die reclame, werk aan de winkel...

Het verschil is reclame, positionering in de markt, verkooptechnieken en bakerpraatjes... En als iedereen het weet, dan is de reclame succesvol... Dan weten de de leugens uit ons hoofd...

En dan hoeven we zulke vragen niet meer te stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zero geeft geen licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gelezen op de site van coca cola dat in de zero iets meer aspartaam zit (vervanger van suiker,, dat is een soort zoetstof, zodat ze er op kunnen zetten 'geen suiker toegevoegd)'.
En wat meer aroma, voor de rest niets meer of minder.
Behalve de omzet neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coca Cola merkte in de verkoopcijfers dat Cola light niet gekocht werd door mannen omdat het imago van light voor vrouwen meer was. Coca cola bedacht daarom een nieuw merk, Zero en gaf hier het imago aan dat het voor mannen is.

Daarnaast zit in Zero iets meer zoetstoffen naar mijn idee, en heeft het een zoetere smaak dan de Light variant.