bestaat er een drankje zonder alcohol waar je minder verlegen van wordt?

Dus waar je wel lekker van kan feesten en lekker zelfverzekerd van wordt, maar waar geen alcohol in zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat bestond was ik er verslaafd aan geweest. Er zijn wel een paar drugs soorten, maar allemaal met flinke nadelen.
Amadea
10 jaar geleden
Gooi een placebo bruistablet in een glas water, wie weet helpt het....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doet me denken aan proefjes waar ze zonder het te vertellen alcohol vrij bier schonken en toch werd een deel van de mensen aangeschoten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet denken aan Raj van de Big Bang Theorie, die gaven ze ook wel eens een placebo ;)
Ivana
10 jaar geleden
Met melk meer mans. Helpt dus!

Antwoorden (3)

Ik zou jou kunnen zeggen dat mandarijnensap heel goed is daarvoor. En als jij dat dan gelooft, werkt het, maar zo gauw iemand jou zegt dat het niet werkt, en je gelooft dat, dan werkt het niet meer. Dus het zit dan behoorlijk tussen je oren. En verder zijn wat verlegen mensen op de lange duur prettiger in de omgang dan mensen die alcohol nodig hebben om leuk te zijn, misschien moet je gewoon nog de juiste mensen tegenkomen die jou nemen zoals je bent, waardoor je minder verlegen wordt (ouder worden helpt soms ook tegen verlegenheid, mar ja dat duurt zo lang he) Maar het gaat vast allemaal goedkomen
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Een dikke plus voor de 4 de zin...
Helaas bestaan er geen drankjes (met of zonder alcohol) die je verlegenheid kunnen laten verdwijnen. Ook alcohol werkt niet tegen verlegenheid, het zorgt er alleen voor dat je je niet meer geremd voelt. Energiedrankjes als Red Bull (of iedere andere energiedrank zonder alcohol) kunnen wel een placebo-effect bij je opbrengen. Doordat je denkt dat het drankje je minder verlegen zal doen voelen, zal jij je ook minder verlegen voelen. Het is met andere woorden een middel die het geloof, de kracht in jezelf zal helpen herwinnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door een verdovend middel zal je niet minder verlegen worden, maar zal je net minder bewust zijn. Oppeppende middelen zijn veel interessanter, omdat energie er net voor zorgt dat je je beter in je vel voelt. Door oppeppende drankjes negeer je jezelf bovendien niet, maar stimuleer je gewoon je lichaam. Net zoals bij alcohol mag je uiteraard niet overdrijven, dat zorgt voor een negatief effect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Questionsgooglecantfind: ben je op zoek naar een noodoplossing of wil je een blijvende manier vinden om van je verlegenheid af te geraken?
Zelfvertrouwen kun je niet opdrinken.
Daarvoor zal een gesprek met iemand die je vertrouwd en/of je hierbij kan helpen meer effect sorteren.

Water kun je wel drinken, bevat geen alcohol en tast je zelfvertrouwen niet aan.