Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je zelf een cappuccino thuis zonder apparaten?

ik wil heel graag een lekkere cappuccino maken maar ik heb geen apparaat voor die volle melk hoe maak je dus een lekkere cappuccino. ik wil heel graag zo iets maken:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
34.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Warm melk op een klop deze op. Je kan ook melk schuimers kopen. Hierna doe je er koffie of beter, espresso bij. smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig heb je bij de super markt cappuccino met opklop melk. Gewoon in het schap verkrijgbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wrm die min???
Gewoon halve mok melk opwarmen in magnetron, daar koffie bijgieten, enkele verstokte cappuccino drinkers proefden het verschil niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat klinkt meer als een koffie verkeerd idd...
Echte cappuccino maak je met espresso en met koude, volle melk. De melk wordt door middel van stoom verwarmd en opgeschuimd. Heel voorzichtig giet je het schuim op de koffie. Hier kun je mooie figuren mee maken, zie link world of latte. Flink oefenen, het lukt niet vaak de eerste keer.
Dat is de basistheorie.

Mijn cappuccino:
Zet espresso (of sterke koffie)
Doe een beetje koude, volle melk in een afsluitbare beker (ik gebruik een schoolbeker van de kinderen hiervoor) en schud een paar keer ferm. Doe dan de melk in een magnetron geschikte mok of kom en verwarm de melk totdat deze omhoog komt (gebruik max 500 watt), let hierbij goed op! Als de melk kookt is het schuim weg.
Giet espresso in een hoog glas of in een wijde mok, schenk daar voorzichtig de espresso bij.

Als je een senseo hebt kun je deze ook gebruiken, gebruik dan een dark koffie. Voor een snelle cappuccino kun je de melk opschuimen en verwarmen en dan dezelfde mok onder de senseo plaatsen. Je krijgt dan mooie laagjes.

Het is belangrijk om heel koude melk te gebruiken, daar krijg je stevig schuim van.
Eventueel kun je bij de Hema een melkopschuimer kopen, deze is door kassa als beste uit de test gekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet een pannetje met volle, houdbare melk op het vuur.
De volle melk is het vetste en daardoor werkt het het beste. Terwijl het opwarmt begin je te kloppen met een garde. Vlak voordat het kookt heb je een mooie schuimlaag op je melk. Je kan de melk ook opwarmen tot bijna het kookpunt en dan beginnen te kloppen. Het resultaat zal ongeveer hetzelfde zijn.

Je krijgt ook een goed resultaat met een plastieken of een glazen melkschuimer. Dat is een beker met een op-en-neer
beweegbare klopper. De melk goed kloppen en dan meteen 30 tellen in de magnetron. Je krijgt dan een extreem dik schuim dat je kunt lepelen.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding