Is het mogelijk om met je handen de bodem van een bierflesje er uit te slaan?

Ik had het met mijn vrienden over het eruit slaan van een bodem uit het bierflesje. Kan dit? En zo ja hoe moet het? Maakt het uit of het bierflesje met water of met bier gevuld is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
2.3K

Antwoorden (1)

Je hebt ergens de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt (^0^)!

Nee, met de hand sla je hem er niet zo uit. Je kunt wél de bodem uit een bierflesje krijgen door middel van een stevige draad, dus geen draadje naaigaren of dergelijk.
Deze draad hang je in de spiritus en vervolgens leg je hem vlak boven de bodem van een bierflesje en trekt hem goed strak aan. Dus zodat hij als een ring eromheen ligt.
Nu steek je de draad in brand en laat hem even branden. Op gegeven moment hoor je hem knappen en trek je het bovenste deel van het flesje zo van de bodem af. Wel het flesje met de opening naar boven houden hè tijdens het proces.
Men paste dit toe bij het vullen van de fles met een scheepje, misschien heb je het ooit gezien zo'n scheepjesfles? Men deed dit als het scheepje niet plat door de hals van de fles kon.
amc