Waarom maken ze supermarktvoedsel zo vreselijk zout?

Vandaag rösti rondjes gekocht. Bah!!! Zo verschrikkelijk zout die dingen. Gewoon niet te eten. Dat doe ik dus nooit meer!!

Waarom maken ze pizza's, kant-en-klaar maaltijden etc. zo belachelijk zout? Dat is toch helemaal niet lekker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ben ik met je eens maar de combinatie zoet, vet en zout schijnt enorm verslavend te zijn. Heb je geleerd om van echt eten te genieten dan valt het veel meer op hoe er met die spotgoedkope grondstoffen gegoocheld wordt om ons er zoveel mogelijk van te laten eten.

Het boek 'Laat je niet volvreten' van David A. Kessler, 'hoe de voedselindustrie schade toebrengt een onze gezondheid', geeft een ontluisterende inkijk in deze gewetenloze wereld.

Toegevoegd na 23 minuten:
Een belangrijke truc van die voedingsmiddelenindustrie is om voedsel in laagjes te produceren met elk verschillende smaaksensaties. Dat begint al met simpele vissticks, een krokant laagje met een potlooddik stukje vis in het midden maar loopt via de candybars door naar Magnum ij'jes'. Zelfs het aantal malen dat je op dergelijk voedsel moet kauwen speelt een wetenschappelijk bestudeerde rol: niet te weinig maar vooral ook niet teveel, waardoor je trek blijft houden in de volgende hap en dat keer op keer. Waar zou al dat overgewicht toch vandaan komen...

Kijk op de ingrediëntenlijstjes als je boodschappen doet. Hoe langer die lijstjes, des te meer argumenten heb je om het spul te laten liggen. Werkt ook als je je leesbril vergeten bent. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

van zout krijg je dorst dus dan verkoopt de supermarkt ook meer drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit van kraanwater gehoord? :-)
Veel mensen houden van zout dus ik denk dat ze het daarom doen.Die rósti rondjes zijn heel gemakkelijk zelf te maken, minder zout, veel lekkerder en véél goedkoper. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt. Kant-en-klaar voedsel is vaak zout. Ik denk dat het iets te maken heeft met de houdbaarheid? Of om er zodoende smaak aan te geven omdat er bijvoorbeeld geen verse kruiden bijzitten?

http://nos.nl/artikel/206828-te-veel-zout-in-kantenklaarmaaltijden.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat doen ze om het eten langer houdbaar te maken. zout zorgt er namelijk voor dat iets minder snel bederft. en wanneer eten minder snel bederft kunnen de winkels het eten langer blijven verkopen.

Toegevoegd na 40 minuten:
ook diepvries voedsel kan langer worden bewaard, want diepvries voedsel kan ook niet eeuwig worden bewaard. er zit trouwens ook zoveel zout in om extra bacteriën te doden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat mensen het lekker vinden, en ongezond eten is meestal zout. Maar ze doen het ook om het eten langer vers te houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel zout, of veel peper of andere kruiden kan verdoezelen dat de grondstoffen niet van een geweldige kwaliteit zijn.
En veel mensen gebruiken vrij veel zout, en ze accepteren het zoute kant-en-klaar voedsel van de supermarkt. Dus de rösti, de soepen, de sauzen, klaargemaakt vlees.
Wij eten vrij weinig zout, dus voor ons is het al snel te hartig, maar als ik zo zie wat mensen allemaal kopen en eten, hoor ik bij een minderheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen die alles uit pakjes eten houden hiervan. In kruidenmixen zit zo gigantisch veel zout dat veel mensen het lekker vinden, hier veel van eten, en het de volgende keer weer kopen.

Mensen zoals jij en ik vinden te zout minder lekker, dan kun je beter gerechten zelf kruiden en maken dan een kruidenmix gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zout en suiker zijn goedkoop en geven een sterke smaaksensatie.
Veel effect voor weinig geld: de supermarktmentaliteit.