Hoe kleur je chocolade nadat het al hard is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.4K
Cryofiel
9 jaar geleden
Opnieuw laten smelten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat werkt niet echt bij wat ik wil doen, want het is de bedoeling dat ik voor sinterklaas chocolaatjes maak en die moeten dan een kleurtje krijgen en in elk chocolaatje worden verschillende kleuren gebruikt (bijv. de muts rood en de baard wit, het kadootje blauw en het strikje groen) Weet iemand of (en hoe) dat kan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je dan nieuwe, dunne en gekleurde laagjes chocola eroverheen moet gieten.
Antoni
9 jaar geleden
Misschien kan je de chocolaatjes bedekken met een dun laagje (eventueel zelfgemaakt) marsepein.

Het beste antwoord

In de handel kun je speciale "verf" kopen om je chocolade te verven.
Let wel deze zijn niet echt goedkoop.
Wat je eventueel ook kan doen is witte chocolade smelten en deze de gewenste kleur geven met gewone voedingskleurstof. Met deze chocolade overschilder je dan de chocolade, je kan best even oefenen op een boterhampapier dan kan je de chocolade terug smelten.
Dit geeft niet hetzelfde resultaat dan de speciale chocoladeverf maar ik heb deze truc in het verleden ook al toegepast en het resultaat was best goed.
Have fun met je chocolade.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Weet je een website of een winkel waar je gewone chocoladeverf kan kopen? Ik zocht voor een antwoord op de vraag ook al eens chocoladeverf via Google, maar vond toen alleen maar websites van erotiekshops waar men dus chocoladeverf kan kopen die bedoeld is voor erotische spelletjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:-D :-D :-D ja kan ik me voorstellen, had eerder moeten zoeken naar chocolade kleuren ;-)
probeer anders deze site eens
http://www.bouwhuis.com/ingredienten/kleurstoffen/chocolade-kleurstoffen
Ik ken nog wel enkele plaatsen waar deze verkocht worden maar dat zijn vakhandels.
Wat je ook eens kan proberen is contact opnemen met een bevriende bakker die zelf chocoladefiguren maakt en hem vragen of je wat van hem kan koppen.
Op volgende sites nog meer tips:
http://www.koekjeshoek.be/2011/11/cake-pops-met-gekleurde-witte-chocolade.html
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor je reactie! Ik denk dat de vraagsteller Ydee daar wel iets aan heeft!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkt erg goed met een extralaagje chocolade zoals je zei, maar geb toch maar de chocoladeverf besteld, gaat denk ik net iets makkelijker. Bedankt voor de tip!!