Wat zijn hele goedkope, lekkere en makkelijke maaltijdsoepen om te bereiden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Antwoorden (10)

Uiensoep is heel makkelijk en lekker.
4 uien, bouillonblokjes, beetje boter en bloem, liter water, stukje brood en wat geraspte kaas, en je bent zo klaar.
Heerlijk.

Verder kun je bijna overal wel soep van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Met enkele uien meer en een paar ons gehakt wordt de soep nóg lekkerder.
Stevige uiensoep met balletjes, en een sneetje geroosterd witbrood en geraspte kaas...........dan is bij ons de soeppan vaak te klein.
groentesoep, pompoensoep, erwten, bonen en linzensoep.
boterhammetje erbij en je hebt lekekr gegeten
recepten vind je overal wel, en anders gewoon fantaseren
groentesoep van alle restjes van de hele week, wat pasta of rijst erdoor, bouillontablet, eventueel nog gehaktballetjes of kippenvlees
anneliez
13 jaar geleden
Neem een blik witte of bruine bonen, die er wat prei bij en wat tomaten, een paprika en een bouillonblokje en een fles bier.. de helft voor in het glas en da andere helft voor jou,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar de ambachtelijke erwten- en goulashsoep van van Rijsingen zijn heeeeeeel gemakkelijk en bijzonder smaakvol. Uit de diepvries, in de magnetron, kind kan de soep maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen dat hele goedkope had ik even over het hoofd gezien.
13 jaar geleden
Minestronesoep

twee blikjes tomatenpuree
zakje/pakje/blikje soepgroenten
bouillonblokjes
potje witte bonen (zonder tomatensaus)
handje macaroni
knoflook(poeder), peper en zout
geraspte (Parmezaanse) kaas

Roerbak de soepgroente in de olie.
Verkruimel de bouillonblokjes in de pan en giet er heet water op.
Doe de tomatenpuree, de knoflook en de witte bonen erbij en laat een kwartier zachtjes doorkoken.
Doe de macaroni erbij en laat iets langer doorkoken dan op de gebruiksaanwijzing staat.
Maak op smaak met zout, peper en eventueel wat cayennepeper.
Schep in diepe borden en doe er de geraspte kaas op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijm en/of basilicum maakt deze soep nog lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten! Wat dacht je van een scheut goeie witte wijn? :-) Maar gezien de vraag heb ik het een beetje basic gehouden.
Alle soepen kunnen als volle maaltijd worden gezien als je kleine blokjes aardappelen, of rijst toevoegt!
n
Bijvoorbeeld: linzensoep is niet erg voedzaam.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, computer, weigerde even...ook tomatensoep is lekker en voedzaam als je verse tomaten raspt
liter wat
bouillon(naar smaak)
snuifje komijn
gehaktballetjes
zout/peper

1 grote aardappel apart koken, halfgaar bij de soep...voila....

Toegevoegd na 5 minuten:
wat=water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaanse bonensoep
Ingrediënten voor 4 personen

* 2 potten witte bonen in tomatensaus (700 mililiter)
* 1 pakje magere spekblokjes (ca. 250 gram)
* krieltjes (dubbelpak)
* 1 groene en 1 rode paprika
* 1 bakje champignons
* 3 winterwortelen
* 3 uien
* 4 tomaten
* ca. 200 gram gemengde kool
* 6 bouillonblokjes
* peper
* zout
* rozemarijn
* chilipoeder
* cayennepeper
* 1 of 2 stokbrooden

Bereidingswijze
Bak de spekblokjes uit, de uien glazig en de krieltjes, wortelen, paprika en champignons aan.
Doe alle gebakken ingrediënten in de soeppan en giet hier vervolgens 1,5 liter kokend water bij.
Voeg de bouillonblokjes, de gemengde kool, peper en zout, rozemarijn en witte bonen toe.
Laat het geheel op een gemiddeld vuur in ca. 45 minuten goed gaar worden.
Voeg de chilipoeder en tomaten in partjes toe en laat het geheel nog ca. 15 minuten op een lager vuur koken.

Serveersuggestie(s)
Lekker met vers stokbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Servische bonensoep;

Pakje gerookte spekblokjes,
2 uien,
boerensoepgroenten,
2 theel. paprikapoeder,
1 kl. blik witte bonen,
1 theel. majoraan,
1 theel. oregano,
gehakte peterselie,
250 gr. gehakt,
1 theel. tomatenpuree,
1 theel. uienpoeder,
1 kl. blik tomaten,
1 ltr. bouillon.

Spek met gesnipperde uien in wat olie aanfruiten tot glazig.
Dan het gehakt erbij rullig bakken en als het gaar is, de rest v.d. ingr. erbij doen. Met de bouillon opvullen en nogmaals nakruiden als je het pittiger wilt hebben. Kort laten pruttelen en af laten koelen, want de volgende dag smaakt hij nog lekkerder. Zelfs op de derde dag smaakt hij het lekkerst als je nog wat overhoudt!
Serveren met stokbrood of ciabatta.
amc
13 jaar geleden
Wat bedoel je met zelf bereiden? Indien je alleen het warmen bedoelt, met je volgens mijn schoonzussen naar de Aldi gaan. De soepen daar zijn erg goed.
Wil je zelf iets maken, dan is je grootste probleem de bouillon, als je die van vlees maakt. Of je neemt wel vlees, maar maakt daar iets anders van zoals tête de veau of kippenragout. Lukt dat niet, neem dan een of meer bouillonblokjes. En voor de rest erbij doen wat je lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je echt iets makkelijks wilt, moet je Knorr soep in zak kopen. goedkoop, makkelijk te bereiden en heel lekker!!
vooral pompoensoep is aan te raden!