ja zeker dat, chocolade kan, indie ie te lang opwarmt gewoon droge stof worden, want dat is wat er resteert uit alle voedingsmiddelen op basis van water of vetten

Toegevoegd na 2 minuten:
indie moet zijn : indien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jah dat kan, als je chocola gaat smelten bijvoorbeeld. je moet dan goed blijven roeren anders brand het aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocolade zelf brandt in principe niet zo snel aan, en kan behoorlijk hoge temperaturen verdragen. Het probleem wanneer je chocolade smelt is alleen dat er suiker in zit. Wanneer je de chocolade verhit op een directe hittebron kan de chocolade zo warm worden dat de suiker erin gaat carameliseren. Dat merk je wanneer je erin roert, dan komen er allemaal kleine korreltjes in, en dat is niet lekker.
Om dit te voorkomen kun je je chocolade het beste au-bain-marie verwarmen (Een schaal met chocolade verwarm je boven een pan met heet water)
Hopelijk is dit antwoord toereikend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de vraag of chocola in brand kan staan, en niet of chocola kan aanbranden.
Als je chocola genoeg verwarmd zullen de stoffen (die dit kunnen) verdampen. Wat overblijft is een klein beetje vaste stof. Ik zou zeggen dat dit wel kan branden.