Klopt dat als je elke dag speciale en lekkere dingen kookt, dat je dan minder behoefte hebt om uit eten te gaan ?

b.v. mijn schoonouders eten altijd aardappelen/groente en vlees, maar nooit Wraps, Broodje hamburger speciaal, een gevulde pannekoek, Sperzieboontjes in spek, gebakken aard enz.

Mijn schoonouders, gaan altijd uit eten tijdens hun vakantie, terwijl ik gewoon op vakantie elke dag iets speciaals en lekkers probeer te koken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar jouw schoonouders zullen dat juist lekkere dingen vinden.
paulus811
13 jaar geleden
leuke vraag trouwens!

Antwoorden (10)

Dat verschilt natuurlijk per persoon. sommige mensen vinden het ook fijn om tijdens de vakanties niet zelf te hoeven nadenken over het eten en liever de sfeer pakken in een restaurantje. anderen gaan zichzelf verwennen door lekker voor zichzelf te koken.

Toegevoegd na 2 minuten:
In die zin klopt jouw bewering alleen bij mensen die het niet erg vinden om in hun vakantie moeite te nemen om te koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn geval niet hoor.
Wij koken gevarieerd en lekker, maar zo af en toe uit eten blijft toch heerlijk:
Het gaat niet alleen om het eten zelf, maar ook om de sfeer en de gezelligheid.
Bovendien hoef je niet te koken of op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook. Ik vind het eten in restaurants soms heerlijk, soms een stuk minder lekker dan wat ik zelf kan maken. Maar toch ga ik graag, de sfeer is gewoon heel anders, heel fijn, en een dag niet hoeven koken vind ik ook wel heel lekker.
Mijn ervaring is dat hoe lekkerder je zelf kookt, hoe meer het eten in restaurants tegenvalt.
Ik ga af en toe uit eten, en ik krijg daar voornamelijk ideetjes wat ik zelf zal gaan maken. Maar voor mij hoeft het uit eten niet, want ik heb erg veel plezier in het zelf koken.
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Helemaal mijn idee. Flesje wijn van 6 euro erbij ipv 35 en het is feest!
Ik herken dit. Als je zelf redelijk tot goed kunt koken, krijg je bij een gemiddeld restaurant als snel iets wat slechter is dan je zelf kunt maken. En zelf je verse spullen bij elkaar scharrelen op je vakantieadres is ook een leuke bezigheid, voor mij althans.

Eigen messen en pan mee en kokkerellen maar, ik probeer er altijd iets van te maken (en soms mislukt dat geef ik toe)

ALs je zelf aardig kunt koken, moet je naar de echt goede restaurant om je te laten verrassen. Sate met friet kan ik zelf ook maken en beter dan in een eetcafe.
13 jaar geleden
Ik houd van koken en experimenteren en heb 2 mannen die dat graag uit willen proberen en die ook alles lusten. Je bent dan eigenlijk verwend en vaak zeggen ze dan ook als we wel eens uit eten gaan; " Als jij het maakt is het lekkerder". Zij vinden het vaak te zout omdat ik weinig zout, maar wel veel kruiden gebruik, vooral verse. Hier wen je aan, maar als ik gasten krijg missen die ook het zout niet.
Voor 'moeder de vrouw' wordt dan nog wel eens buiten de deur gegeten want die wil ook wel eens verzorgd worden aan tafel! Meestal kies ik dan iets wat ik zelf niet zo kan maken zoals de originele Peking eend. Dat is me echt te veel werk, dat drogen en 'lakken'. Ook kikkerbilletjes bijv. vind ik heerlijk, maar kan ze niet bij onze supermarkt kopen om ze te bereiden. We gaan dus extra voor dat soort gerechten uit eten. Als het aan mijn mannen ligt, hoeft het voor hen niet,
maar ik ben er ook nog en hoe graag ik ook kook, ik wil ook wel eens door een andere kok verrast worden.
amc
13 jaar geleden
moet je is een keer gaan wokken daar hebben ze soms ook kikkerbilletjes bij mij tenminste wel niet bij allemaal hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt het kloppen,Nienke..ik eet het liefste en lekkerste thuis.
Ik maak ook wel aparte gerechten,chinese gerechten en als ik mijn man moet geloven,kan er geen chinees tegen op( compliment hé)
En ik kook graag,eet veel aardappels,groente en vlees en 1 of 2x per week wat anders..pasta of bami of lasangne..of zoiets dergelijks...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan natuurlijk zijn dat je schoonouders helemaal niet zo van koken houden (en dientengevolge ook weinig variatie hebben) en daarom graag op vakantie uit eten gaan. Uit eten gaan heeft niet altijd per se als eerste doel om heel bijzonder en speciaal te gaan eten, maar vaak juist om eens niet zelf te hoeven koken maar het iemand anders voor je te laten doen, lekker loom en langdurend en met veel wijn. In een bijzondere ambiance. Natuurlijk, als je zelf een huiskamer hebt die je in no time ombouwt tot sfeervol restaurant, kan dat ook, maar juist even weg van de kookpotten thuis? Heerlijk toch? Wat wel kan natuurlijk is, als je zelf vaak bijzonder en uitgebreid kookt (en daar horen gebakken aardappels sec niet bij vind ik) dan kan het eten in een restaurant wel wat tegenvallen. Maar nogmaals, het eten buitenshuis heeft m.i. meer te maken met eens niet zelf te koken maar je te laten verwennen.

Ik kook zelf heel graag en (volgens mijn man en kinderen) niet onverdienstelijk, maar ik het vooruitzicht dat ik vanaf zondag a.s. tot 4 september niet zelf hoef te koken vind ik heerlijk! Maar ik denk wel dat ik daarna weer net zo enthousiast aan de slag ga!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga uit eten voor de sfeer, en het eten komt op de 2de plaats. Ik kan namelijk zelf veel beter klaarmaken hoe ik het lekker vindt, en wat er in mijn eten zit kan ik dan zelf bepalen.
Bijna elke dag vindt ik het ontspannend om iets anders lekkers 'onder de deksels' te toveren, jij waarschijnlijk ook- tijdens je vakantie dan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betwijfel het. Iemand die graag en creatief (lekker) kookt heeft belangstelling voor bijzonder eten. En dat geldt ook voor wat er uit de keuken van een restaurant komt.
Een van mijn broers kookt echt waanzinnig (ook voor anderen) maar gaat minstens ook 1 x per week met zijn vrouw uit eten. En telkens bij andere eethuizen. Hij doet er inspiratie op.
Verder is het zo dat veel mensen die de traditionele pot (aardappelen, vlees groente) eten, dit gewoon ontzettend lekker vinden.Mijn schoonouders aten ook nooit iets anders (zelfs geen nasi, bami e.d. laat staan pasta of pizza) . Die mensen kreeg je met geen stok een restaurant in, want ze lustten daar niets.
En als ze kwamen logeren, namen ze hun eigen kliekjes mee, want al kookte ik ' hun' voorkeursgerecht, ze vertrouwden het niet. Doodsbenauwd dat er andere kruiden (of bedenk maar wat) in gedaan waren.
Voor jouw schoonouders kan trouwens best gelden wat jij vermoedt. Mensen zijn niet allemaal hetzelfde. Maar ik geloof niet dat het altijd zo gaat.