Is dit een broodkever?

Ik stelde de vraag al eerder. In het blik waar voer van de cavia inzit, zat enorm veel ongedierte (zie foto) Als reactie werd de broodkever genoemd. Deze schijnt zich zelfs door plastic te kunnen boren. Ik heb er een gevangen en in plastic bewaard. Toch ben ik er niet zeker van of dit de boomkever is.

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry, foutje ik schreef broodkever maar bedoel broodkever!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het beestje op de foto is een klander.

Een broodkever heeft niet zo'n spitse kop als een klander.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is absoluut een klander! Ik weet nu wat te doen, weggooien of invriezen van knuffels, papieren etc. Bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (1)

volgens mij is dit geen broodkever( te slank):voor foto zie link.
Broodkevers (Stegobium paniceum) zijn 2-4 mm lange
vliegende insecten. Ze zijn roodbruin, ovaal van vorm met
ver uitstaande antennes. Het halsschild bedekt als een soort
monnikskap de kop en op de dekschilden zijn fijne
lengtestrepen te onderscheiden. De larven zijn ongeveer een
0,5 mm groot. Broodkevers hebben zich aangepast aan
zetmeelhoudend voedsel.
fremar