waarom zijn luchtgaatjes in dekseltjes van wegwerp koffiebekers naar buiten gestanst ?

Als je een lekker bakkie koffie haalt bij kiosk of benzinepomp kan je er een handig drink dekseltje opdoen om te zorgen dat je niet zo snel koffie morst. Maar daar zit altijd een luchtgaatje in van binnen naar buiten gestanst zodat het bekertje niet vacuum trekt tijdens een grote slok. Het vervelende is dat er dan een erg scherp randje zit precies op de plek waar je neus tegen het deksel komt. waarom niet dat gaatje naar binnen stansen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Omdat de dekseltjes van die bekertjes zo goedkoop mogelijk moeten worden geproduceerd, en de hele vorm dus in één keer in het plastic wordt gegoten/gestanst. Zou dat gaatje andersom moeten, dan zou er een tweede handeling voor nodig zijn, waardoor ze misschien wel de helft duurder zouden worden - en dat scheelt nogal op honderdduizenden van die deksteltjes.
Gewoon een geldkwestie dus.