Waar in Nederland kan ik verse Laos-wortel kopen?

Vandaag een Thaise kookcursus gevolgd. Eén van de ingredienten die gebruikt werd was Galanga.
Inmiddels ben ik er al achter dat het bij ons bekend is onder de naam Laos.

Waar kan ik dat spul (vers, niet in poedervorm) kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in Hengelo is een toko HengKee , die heb alles op exotisch gebied wat eten en de ingredienten betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: Ja, heerlijk... heb een klein receptenboekje meegekregen, onder andere met wat we vandaag gemaakt hebben... 'k zit er nog vol van, zowel letterlijk als figuurlijk.

Het beste antwoord

Dat kan bij elke Toko (Indische of Chinese winkel) soms op de markt of bij biologische winkel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waar woon je?, Ik bedoel in elke grote stad is wel een toko, niet in elk dorp...;-P

Toegevoegd na 29 minuten:
Effe geGoogled: webwinkel Waroeng.nl. Ze zitten in Wezep. Knolletje Laos past wel in een envelopje, dus niet al te veel porto! Maar je kunt het ook ophalen daar.

Toegevoegd na 34 minuten:
Foutje, ze hebben geen verse producten... ik was te snel (haastige spoed...)

Toegevoegd na 41 minuten:
Wel nog een ideetje: bij sommige groothandels (Sligro e.d.) hebben ze het ook meestal, maar dan moet je wel weer een pasje hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zijn, maar als ze het érgens vers hebben, dan IS het bij een toko...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, ik ga het eerst dan maar proberen bij Indomas in Deventer of bij de Ankelaar in Apeldoorn, mochten ze het daar niet hebben... ja, dan wordt het enschede (dan moet ik wel een adres hebben uiteraard)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasjes voor groothandel zijn geen probleem. kan ook altijd de Hanos nog proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zouden ze het ook moeten hebben! Succes en laat maar weten wanneer we mogen komen proeven!! :-) mmm

Andere antwoorden (3)

Overal in Amsterdam. Tegenover de Makro is een chinese grooothandel en daar kan je nagenoeg alles kopen. Ook bij de toko op de Geldersekade. Teveel plaatsen op op te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons ligt het in de C1000 gewoon bij de groente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat dat laos is en geen gember? Zo mooi zijn als "gewone" supermarkten ook verse indische (en andere exotische) producten gaan verkopen! Kunnen we eens iets anders koken dan die (heerlijke) boerenkoolstamp...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, omdat het naast de verse gemberwortel ligt, en ik het wel eens door elkaar gehaald had, en met laos in plaats van gember thuiskwam..
Toen moest ik weer terug..:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in de haarlemmermeer, maar deze c1000 heeft veel surinaamse en indische producten (en turks en pools). Waarschijnlijk omdat er veel mensen in ons dorp uit die streken komen, en er dus veel vraag naar is.
In het winkelcentrum is ook nog een prima toko.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's nog eens een SUPER!!markt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens gezien bij de Jumbo.
conimex heeft zelfs gemalem laos in hun assortiment