ik ga kreeft maken met kerst, ieder krijgt een halve met een warme knoflookroomsaus. wat is lekker voor erbij??

dan bedoel ik wat betreft bijgerechten: groente, aardappel, pasta of iets dergelijks.
iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.8K

Het beste antwoord

Als je kreeft serveert, moet je ervoor zorgen dat de sauzen en bijgerechten de smaak van de kreeft niet gaan overheersen.

Persoonlijk zou ik dan ook geen knoflookroomsaus erbij nemen. Gesmolten roomboter verrijkt de smaak van de kreeft, knoflook overheerst de smaak van kreeft.

Hetzelfde geldt voor de bijgerechten: Liever een gekookt krieltje dan pasta. Liever wat asperges dan een uitgebreide salade of kool.

Kortom: Laat de bijgerechten en sauzen de kreeft verrijken, en niet overheersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als groenten zou ik kiezen voor verse bladspinazie, deze heel licht aanwokken in de pan met een klein beetje knoflook en sjallotjes.

Of lamsoortjes en op dezelfde manier bereidt als de spinazie alleen dan met als extra een beetje zeekraal. Erg lekker en wordt zo bij ons geserveerd in het restaurant. Vaak serveren wij er frietjes bij maar je kan er ook gebakken aardappeltjes bij serveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Serveer er een eenvoudige smaak bij als aardappelpuree met wat gestoomde spitskool met iets kerrie. Of een verse pasta met bloemkool gestoofd in bouillon :-) heerlijk met een ijskoud glas Duitse droge witte wijn..