Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat in plaats van ruwe rietsuiker?

ik heb voor een red velvet cake ruwe rietsuiker nodig maar dat heb ik nu niet in huis en ik kan ook niet naar de winkel wat kan ik inplaats van dat gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
19K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan kan je lichtbruine basterdsuiker gebruiken.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dankje en wat is lekkerder lichtbruine basterdsuiker of witte kristalsuiker?
Amadea
11 jaar geleden
Dat verschilt natuurlijk per persoon. Maar ik vind basterdsuiker lekkerder dan kristalsuiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjee!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is het dat bij het bakken van cake basterdsuiker (zowel wit als bruin) een fijner resultaat geeft dan andere suiker.

Andere antwoorden (1)

Tussen rietsuiker en 'gewone' suiker (meestal uit suikerbieten) zit chemisch gezien geen verschil. De eerste rietsuiker die in het Westen op de markt kwam, was minder zuiver dan de Nederlandse kristalsuiker en dus bruin van kleur. Hierdoor is het beeld ontstaan dat rietsuiker bruin hoort te zijn. De gewone bruine rietsuiker in Nederland is tegenwoordig witte kristallijne suiker, waaraan melasse is toegevoegd voor de bruine kleur. Je kunt dus gewone suiker gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding