In wat voor soort olie kun je oliebollen het beste bakken?

Zoals ik in een andere vraag al vermeld heb en sommige van jullie wellicht gelezen hebben, woon ik in Zuid-Korea en wil ik graag oliebollen bakken voor Oud & Nieuw. Nu is gewone frituurolie echter niet verkrijgbaar hier en ik vraag me af wat voor soort olie ik dan het beste kan gebruiken. Ik ben zojuist bij een Foreign Supermarket langsgeweest en heb de volgende opties:

Canola oil
Sunflower oil
Soybean oil
Corn oil
Grape seed oil
Extra virgin olive oil
Flaxseed oil

Welke van bovenstaande opties lijkt jullie de beste om voor oliebollen te gebruiken? Alle tips/suggesties worden erg gewaardeerd! Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
5.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zonnebloemolie -> Sunflower oil

Antwoorden (1)

Zonnebloemolie, slaolie of Arachideolie (pindaolie). Zonnebloemolie is het meest neutraal van smaak. Met Arachideolie kun je wat langer frituren. Je hebt ± 2 liter olie per pan nodig. De temperatuur van de olie moet ± 190°C zijn. Oliebollen bakken in olijfolie gaat niet goed.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en een gezellig Oud & Nieuw toegewenst!!