Wie weet hoe je tomaat uien saus maakt?

Saus die je bij de shoarma/grill tent krijgt. Is die rode saus met stukjes ui wat meestal in een metaal bakje zit.
Wie kan mij verlossen met het antwoord? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
16.4K

Antwoorden (2)

Ingrediënten:
1 ui, gesnipperd
1 eetlepel peterselie, fijngehakt
1 eetlepel tomatenpuree
halve eetlepel ketchup
1 eetlepel sla- of olijfolie
peper
zout naar smaak

Bereidingswijze:
Fruit de stukjes ui even kort in een pan.
Voeg de tomatenpuree toe en bak deze even mee zodat het geheel ontzuurt en zachter van smaak wordt.
Voeg wat ketchup, fijngehakte peterselie, peper en zout toe.

Serveersuggesties:
Als men van pittig houdt eventueel sambal naar smaak aan toevoegen. Laat de saus minimaal 1 of 2 dagen staan in een goed afsluitbare bak in de koelkast. De saus zal dan beter smaken.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!!!
Die uiensaus is een heel eenvoudige.
Je snippert een ui en fruit de uisnippers gedurende ca. 2 min. in hete olijfolie. Niet zo heet dat ze de kans lopen te verbranden maar tot de ui zacht is en licht gekleurd.
Dan doe je er tomatenpuree uit een blikje bij en bak die circa 1 minuut mee.
meng er dan wat ketchup door en doe er een klein scheutje water bij als het te dik is.
That's all! Je kunt er evtl. naar smaak peper/zout/chili of wat je maar lekker lijkt bij doen, maar het is eigenlijk niet nodig. Het vlees is al goed gekruid en de knoflooksaus is ook ruim aanwezig qua smaak! De uiensaus dient eigenlijk alleen als frismakertje.
amc