worden verwarmingselementen boven en onder in oven even warm?

nieuwe oven, elementen boven roodgloeiend onder veel minder, is dat normaal ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boven in de oven zit meestal de gril.
Deze wordt veel warmer ,omdat deze voor grillen bestemd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conventionele ovens werken net als de klassieke gasovens door verwarming van de boven- en onderwand. Het voordeel van moderne conventionele ovens is dat de onder- en bovenverwarming vaak apart in te stellen zijn. Zo kun je, door alleen de onderverwarming aan te zetten, pizzabodems afbakken, of een vochtige quiche netjes garen. Inderdaad: even je gebruiksaanwijzing raadplegen. Succes ermee!

Antwoorden (1)

Normaal gesproken is dit niet normaal, maar het ligt er waarschijnlijk aan dat je oven nieuw is. Misschien komt het omdat de bakplaat meer onder dan boven in je oven ligt. Probeer het een paar keer uit, als het echt niet goed gaat eventjes telefoontje plegen.