Hoe maak je van mosselen uit pot een gerecht?

Heb ook nog aardappels, pasta, rijst en blikgroente :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.9K

Het beste antwoord

Ik zou kijken of er bij die blikgroentes ook tomaten zitten. Pasta koken, tomatensaus maken, mosselen door de saus en over de pasta scheppen

Toegevoegd na 53 seconden:
Geen idee of het smaakt, maarik gooi wel meer dingen bij elkaar als ik anders niets heb. Meestal pakt het goed uit
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt er een heerlijk borrelhapje van maken; ( ik heb er nog nooit een gerecht mee gemaakt, gebruik ze alleen als bijgerecht)

Spoel de mosselen even af in een vergiet onder de koude kraan. Meng goede olijfolie met fijngehakte knoflook, peper en zout. Snipper een uitje, snijd een tomaat doormidden en haal de pitjes eruit. Snijd het vruchtvlees in kleine blokjes. Meng alles door elkaar, prikkertjes erbij, lekker!

Je zou evtl. een aardappelsalade kunnen maken en de mosselen erdoor doen. Lijkt me wel lekker met blokjes augurk, gesnipperd uitje, verse bieslook/peterselie erdoor.
amc
13 jaar geleden
Jazeker! Kook de mosselen (eventueel met de blikgroenten) en pof een de aardappelen (10 min. in de magnetron of 45 min in alufolie in de hete oven). Serveer met een knoflooksausje.
Lekker wat bouillonpoeder (weinig!) over de mosselen en smullen maar.