Vanaf het moment dat peulvruchten gegeten werden zal er iets van erwtensoep zijn uitgevonden. Vaak wordt er gedacht dat snert een typisch Nederlands gerecht is maar varianten van erwtensoep die soms heel veel op de ons bekende snert lijken worden over de gehele wereld gegeten. Een kenmerk van snert is wel dat de dikte. Je lepel moet er bijna in overeind kunnen blijven staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het recept van erwtensoep is bedacht door Urgh. Dat was in het jaar dat Urgh de erwtensoep bedacht.

Toegevoegd na 2 minuten:
(ik denk dat erwtensoep in zijn basisvorm al heel lang bestaat, soepen werden in de prehistorie al gemaakt...)
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ik ook. +
Het is een heel oud recept, ik denk wel meer dan 100 jaar! Mijn overgrootmoeder had het al als hoofdmaaltijd. Het is gemaakt van 'groene' erwten en is heel goed voor de spijsvertering.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat men weet is dat erwtensoep al in de 15 eeuw gegeten werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coquinaria is een ontzettend leuke website voor praktisch ingestelde kookhistorici, waar ik mezelf ook een beetje bij reken. +