Wat eet iemand die geen koolhydraten mag eten?

Een collega van me volgt een dieet waarbij ze geen koolhydraten mag eten. Afgezien van speciaal (superduur) dieet-voedsel: wat kun je in hemelsnaam eten als je geen koolhydraten neemt?

Aardappelen, granen, pasta en rijst vallen af (de basisbestanddelen van ons voedingspatroon). Fruit valt af, want vol van koolhydraten.

Eigenlijk blijven alleen dierlijke producten over. Maar om nou te ontbijten met biefstuk...?

Dus: wat eten mensen die zo een dieet (Atkins, Frank o.i.d.) volgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet geen naam voor die persoon , maar ik weet wel dat dat de adkins dieet is.

Die mensen eten heel ongezond, namelijk alleen maar eiwitten en vetten. Te veel eiwitten is slecht voor je nieren en te veel vetten slecht voor je lever. Je valt er wel van af, maar je voelt je moe, niet happy en hebt altijd een hongergevoel. Goede koolhydraten heb je echt beslist nodig. Als deze mensen nou eens alle slechte koolhydraten van hun menu schrappen, vallen ze ook af, maar dan verantwoord!

Helemaal geen koolhydraten eten is wel erg rigoureus. Dat hou je niet lang vol. Ik ben 10 kg afgevallen met een koolhydraatbeperkte methode door op één uur na ervoor te zorgen niet meer dan 5 gram koolhydraten binnen te krijgen in in dat ene uur een redelijk normale maaltijd te eten. Het is even wennen maar de ervaring dat twee eitjes, een bakje Griekse yoghurt met een halve avocado, een paar zemelencrackers met kaas, ei, worst, vis, zelfgemaakte salade en eventueel boter etc. voor een aantal uren voldoende de honger stillen is wel heel apart. Bij mij werkte het prima. Doordat je eenmaal per dag een normale maaltijd met koolhydraten mag kun je dit lang volhouden. Als je eenmaal op gewicht bent kun je al dan niet strenger gewoon doorgaan met de richtlijnen van dit systeem. Niks extreems, gewoon rustiger aan met de koolhydraten.

Bronnen:
www.gripopkoolhydraten.nl

Bij het Atkins dieet mag je alleen de eerste 14 dagen geen koolhydraten eten. Blijven over eieren (ontbijtje?), groenten, vlees, vis en kaas. Na 14 dagen begin je weer langzaam met wat koolhydraten toe te voegen aan je eetpatroon.

Ontbijt: http://afvallen.drfrankdieet.com/forum/recepten-en-ingredienten-/17-fase-1-ontbijt-recepten Lunch: http://afvallen.drfrankdieet.com/forum/recepten-en-ingredienten-/18-fase-1-lunch-recepten Avondeten: http://afvallen.drfrankdieet.com/forum/recepten-en-ingredienten-/19-fase-1-avondeten-recepten Tussendoortjes: http://afvallen.drfrankdieet.com/forum/recepten-en-ingredienten-/20-fase-1-tussendoortjes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100