Kunnen ja gazongras is ook net zoals weidegras een mengsel van diverse soorten gras die door elkaar gemengd worden om een homogene grasmat te krijgen met de eigenschappen die de gebruiker wil. bij gazon een fijn blad ,niet te snel groeiend en een vaste matvorming. Bij weidemengsels voor koeien, paarden hebben weer een ander mengsel een vaste mat ,hoge groeisnelheid en veel voedingswaarde.
Dus heeft het niet veel zin om koeien de fijne kriebelende sprietjes uit je gazon te voeren, ze zullen het wel eten maar het heeft niet veel nut
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, ik voer ook altijd het afgemaaide gazongras aan de paarden. Wel direct vers voeren, dat het niet de tijd krijgt om te gaan broeien. Broeien betekent dat er een actieve bacteriewerking op gang is gekomen die zorgt voor afbraak (bederf), waarbij de temperatuur voelbaar stijgt.
Eigenlijk hoef je helemaal niet eerst te maaien, je kunt de koeien ook zo op je gazon zetten. Mooi vlak grazen ze het echter niet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alleen zal je gazon niet mooi egaal zijn, er zullen dan ook van die mooie groene geparfumeerde langspeelplaten op je gazon liggen. Niet erg handig als je kinderen wil laten spelen op je gazon. :-/