Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je kruidenzout weer strooibaar.het is door vocht vastgeklonterd

potjes staan in keukenkastje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het echt een harde klont is in de blender of de Moulinette ermee. Vervolgens op een drogere plek bewaren, goed afsluiten en inderdaad, eventueel wat rijstkorrels erbij doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

open maken en er wat rijst indoen en dat houd t vocht eruit en maakt t strooibaar

Toegevoegd na 1 minuut:
als je er de rijst in hebt gedaan, even goed schudden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droge rijst!!! +1
Gewoon even loswerken met een scherp (droog) mesje, als het nog nodig is kun je idd rijstkorreltjes toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen, NIET!!!!

zout is natuurlijk geen fijne omgeving voor bacteriegroei maar als het vochtig is geweest weet je het maar nooit
Ik zou dit zeker niet nog maanden op de plank laten staan en gebruiken (in gerechten die je kookt kan het misschien minder kwaad)
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zout, nat of droog, is geen voedingsbodem voor bacteriën. Sterker, zout wordt niet voor niets als conserveringsmiddel gebruikt.
amigo
13 jaar geleden
daar was ik me van bewust en dat had ik er zelf om die reden ook bij gezet (eigenlijk om te voorkomen dat iedereen me daarop zou wijzen). Voor mijn werk had ik echter ooit te maken met bacterien, gevonden in zoutmeren met ph=11 (dat is vreselijk) en bij 90 graden celcius, én exemplaren gevonden in de grond onder bezinestations, die leven op benzeen, dat is ook echt dodelijk voor de meeste microben. Sinds die tijd denk ik iets genuanceerder over wel/geen bacterieen aanwezig.
Ben er echter ook wel van overtuigd dat het gebruiken van dat zout nou niet gelijk dodelijke risico's voor de gezondheid zal veroorzaken, ook omdat je maar weinig gebruikt. Maar na de oplossingen om het weer korreliger te maken vond ik deze waarschuwing op z'n plaats, zou het zelf ook echt weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant! Nu je het zegt herinner ik me dat er bacteriën bestaan die aardolie kunnen afbreken, bijvoorbeeld. Tja, de realiteit is altijd genuanceerder dan je aanvankelijk denkt.
Gooi de inhoud van het potje in een vijzel.
Vervolgens even tekeer gaan met de stamper.
Daarna alles weer terug in het potje doen.
En het weer strooibaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
En natuurlijk ook het vochtprobleem in je keukenkastje oplossen. Anders komt het probleem weer terug, of krijg je nog meer problemen met andere producten uit je keukenkastje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding