Waarom is 55 gram tomatenpuree geen 5 eetlepels tomatenpuree? zie beschrijving..

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoont dat 5 eetlepels (55 gram) tomatenpuree helpt tegen uv straling en huidveroudering. Maar een klein blikje tomatenpuree van 70 gram is 1 eetlepel tomatenpuree, mijn vraag is waarom google aangeeft dat 5 eetlepels tomatenpuree gelijk is aan 55 gram tomatenpuree? En wat is nu de waarheid? Moet ik 5 eetlepels nemen of 55 gram? http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/18711-tomaten-zijn-goed-tegen-t-huidverouderingsproces-en-kankers.html

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/2131902/2008/05/12/Tomatenpuree-helpt-tegen-rimpels.dhtml

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (1)

Professor Mark Birch-Machin van de Universiteit van Newcastle heeft het over
10 eetlepels per dag, niet over 5.
De resultaten zijn gebaseerd op een kleinschalige studie op tien proefpersonen, die gedurende drie maand, dagelijks een dosis tomatenpuree van 55 gram aangelengd met 10 gram olijfolie (ter bevordering van de opnamecapaciteit door het menselijk lichaam), innamen.

Op basis daarvan moet je dus 55 gram nemen, aangelengd met olijfolie.

http://www.fatsecret.nl/calorie%C3%ABn-voedingswaarde/algemeen/tomatenpuree?portionid=34640&portionamount=2,000

Er staat nergens dat 5 eetlepels gelijk zijn aan 55 gram.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook in je tweede link wordt gesproken over mensen die
drie maanden lang elke dag 55 gram tomatenpuree namen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het met de concentratie te maken heeft wat het aantal grammen betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik heb 1 potje leeg gekregen van 140 gram, maar met veel moeite, ik bedoel eet het niet alsof het een chocolademousse toetje is..en ik ging bijna over mijn nek..vandaag weer geprobeerd maar ik kreeg geen theelepel tomatenmousse of puree door mijn keel. Ben maar naar de winkel gelopen voor een paar pakken koekjes en een lekker toetje met slagroom. Bedoel ,depressief worden door een beetje teveel van het goede te willen is ook ongezond hahaha. Overigens lijkt het me niet gezond om zoveel binnen te krijgen op die manier, het lijkt me niet goed, in een pastasaus is weer anders.