Een flesje rode wijn van 11,5% van 25 cl. Met hoeveel biertjes komt dit overeen als ik dit flesje leegdrink?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

In de wijn zit 2,5 keer zoveel alcohol als in een biertje met 6% alcohol. 2,5 fluitjes is dus net zoveel als zo'n flesje wijn.

Niet meer rijden dus ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, is duidelijk, wie heeft een minnetje gegeven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, ik was het niet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euhm met 2 biertjes van 5% , mag je nog rijden, maar jij neemt aan dat een biertje 6% is, in belgie is dit nog altijd 5%. (alhoewel er sterkere bieren zijn natuurlijk) dus als we uitgaan dat 1 biertje 5% is, met hoeveel biertjes komt dat flesje wijn van 25 cl dan overeen? 2, 2.5 of 3?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets meer dan 2,25. Of je nog mag rijden hangt af van verschillende factoren: ben je man of vrouw, groot of klein? Het gaat om het percentage alcohol in het bloed. Over het algemeen genomen zal een grote man meer bloed in zijn lichaam hebben dan een kleine vrouw, en voor eenzelfde promillage alcohol in het bloed is voor de man dus meer alcohol nodig dan voor de vrouw. De afbraaktijd van een biertje is ongeveer anderhalf uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben man, klein, 30jaar, 89kg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@woutb: geen probleem, toch bedankt om te helpen hoor !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de reacties toch een goed antwoord gegeven

Andere antwoorden (2)

3 glazen
alcohol per cl 11,5% / 25 cl = 0,46% per cl
we nemen bier glas van 33 cl en bier van 5%
dan heb je 5% / 33 cl = 0,15 % per cl
0,46 % per cl / 0,15 cl per cl = 3 glazen bier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in belgie is volgens wet een bierglas 25 cl en niet 33cl, dus in belgie mag je max 2 biertjes drinken, dus max 2 van 25 cl met een alcohol van 5%, dus komt het dan op 2,25 biertjes? Ik kan niet goed rekenen
Wijn: 11,5% van 25 cl= 2,875 gr alcohol.
Bier: 6% van 20 cl= 1,2 gr alcohol.
2,875/1,2=2,4 glazen bier van 0,2 l (pijpje).

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je je rijbewijs langer dan 5 jaar in je bezit hebt mag je deze hoeveelheid bier in ongeveer 3 uur nuttigen.