zit er in bierschuim evenveel alcohol dan in bier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kik eens op bier startpagina.nl krijg je je antwoord denk ik of google met de vraag alles over bier

Het beste antwoord

het percentage van alcohol is even groot. maar in bierschuim zit veel minder bier. stel je neemt 20 gram puur bier, en 20 gram bierschuim, dan wordt je er even zat van, maar het volume van het bierschuim zal veel groter zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk wel omdat de meeste bieren 5% alcohol bevatten dat is van 1 liter bier 5 cc alcohol. Waneer men een liter bier zou gaan schudden krijgt men meer liters waarvan het percentage gelijkblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee in bierschuim zit veel meer lucht dan in het bier zelf dus er zit minder alcohol in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de percentage alcohol wat in het schuim zit blijft het zelfde. Alleen de hoeveelheid alcohol kwa oppervlakte verschilt en dat heeft te maken van de dichtheid van schuim en bier zelf