we hebben 100 leerlingen hoe veel flessen cola sinas enz moeten we kopen ongeveer 5 bekertjes per kind ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
11.1K

Antwoorden (6)

In een bekertje gaat ongeveer 150 ml. Vijf bekertjes per kind is 750 ml, 100 leerlingen komt neer op 75 liter frisdrank.
In een fles zit soms 2 liter, soms anderhalve liter. Afhankelijk van de verdeling cola / sinas / seven-up / etc kun je dan berekenen hoeveel je van welke drank nodig hebt.
(2 liter-flesssen: 38 flessen, anderhalve liter-flessen 50 flessen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er van uitgaat dat de bekertjes 0,20 L zijn, waar ze er 5 van drinken dan drinkt elk kind dus een liter.
Dan heb je in totaal 100 Liter frisdrank nodig.

Dan zou ik nog wat extra halen, je wil natuurlijk niet droog komen te staan op het feestje ;).

De verdeling Cola / Sinas / Ice Tea / Dubbelfris / Cassis / Sprite / Fristi etc. etc. moet je naar eigen inzicht invullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor ranja heb je nog minder flessen nodig, en heb je ook geen kinderen die rondstuiteren door ruim een halve liter cola, die ze zouden drinken met 5 bekers cola
12 jaar geleden
Als je doelt op de gangbare plastic bekertjes die hebben een inhoud van 180ml 5 per kind dat is 900ml.
Dat maal 100 en kom je op 90 liter.
Tip vraag bij de drankhandel/supermarkt of je het ongeopende overtollige mag terugbrengen veelal zullen ze dat in dit speciale geval wel doen een beetje slijterij doet dat zeker wel,Dan koop je 8 kratten a 12x1L en zit je gebakken!

Toegevoegd na 2 minuten:
Mag je t terugbrengen kan je eventueel nog meer nemen natuurlijk dan kom je nooit zonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ bij de slijterij kunnen ze ook goed inschatten hoeveel je nodig hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip, van dat terugbrengen!
Ikzelf zit in het feestcomité van onze school. Nu zijn dat meestal zo'n 200 leerlingen, maar de verdeling van frisdrank is vooraf goed te bepalen.

Ook moet je bedenken hoelang het feest of de gebeurtenis duurt. In 2 uur drink je immers minder dan in bijvoorbeeld 4 uur.
Hoeveel kost een colaatje? Wij doen altijd 1 muntje (€0,50).

Het is altijd een beetje lastig schatten, maar het belangrijkste is: Zorg dat je altijd genoeg hebt, wat je eventueel over hebt komt echt wel op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een normaal glas is 0,2 liter. Met 5 glazen drinkt ieder kind een liter. Uitgaande van 100 kinderen en anderhalve liter flessen heb je dus minimaal 67 flessen nodig.

Ik zou zeggen:
- 45 flessen cola
- 10 flessen sinas
- 5 flessen sprite
- 10 pakken sinaasappelsap van anderhalve liter

De meeste kinderen zijn best bereid wat anders te drinken als het ene op is. Vijf glazen cola is ook best stevig. Iets zonder prik is toch makkelijker weg te drinken.

Ik ga uit van een feestje. Is het geen feestje, dan kan het ook goed dat er fristi en chocolademelk wordt gedronken.