Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld de filterkoffie van de Aldi en een pak Douwe Egberts?

Komen de koffiebonen ergens anders weg? Of is er iets aan de hand met fair trade? En waarin zit hem het prijsverschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.1K

Het beste antwoord

Verschil zit hem in de smaak, dat komt door het manier van branden en malen van de bonen. Ook heeft D.E. ook verschillende soorten bonen die ze mengen maar de aldi heeft alleen arabica bonen die zeer goed zijn. Als je altijd D.E. drinkt en opeens een ander merk drinkt kan het "vies"smaken terwijl het andersom precies eender is. Dus kortom, verschil zit hem in de naam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fair Trade koffie is wat duurder omdat de koffieboeren een eerlijke prijs krijgen voor hun bonen. Het is op zich dezelfde koffiesoort, maar je steunt er een ontwikkelingsland mee. Dat kan trouwens ook door producten met UTZ keurmerk te kopen. Niet alleen koffie, maar ook thee, cacao, chocola, en katoen. Gewoon te koop bij o.a. Hema, Albert Heijn, Jumbo, Kruidvat en Jamin. Op die manier levert duurzame landbouw aan heel veel boerengemeenschappen een beter bestaan.
Jouw smaakpapillen maken uit welke koffie jij het lekkerst vindt. Je zou, als de financiën geen probleem zijn, gewoon eens wat verschillende soorten moeten proberen.
Amadea