Hoe krijg ik makkelijk het vel van een Groninger droge worst of een Drentse metworst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je die er af moeten halen ? Die velletjes kun je gewoon opeten, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eensch!
Geef mij maar met vel, heerlijk!
De visite kan het echter niet altijd waarderen, vandaar mijn vraag.

Het beste antwoord

De worst heel even in warm water leggen tot het velletje zacht wordt en dan trek je het er zo af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een soort van wellen dus.
Het beste met warm water uit de kraan, of een beter heet water uit de waterkoker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tnx!

Andere antwoorden (3)

Snij de worst in stukken of in 2 helften (uiteinden verwijderen), maak een sneedje aan een kant en trek het velletje los. De een laat wat makkelijker los dan de ander.
Ikzelf eet het velletje altijd gewoon op trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het vel er helemaal niet afhalen. Het vel maakt deel uit van de smaakbeleving. Zonder vel is de worst veel minder lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even onder de warme kraan en het word makkelijker om het eraf te halen.