Wie heeft ervaring met de princess ijsmaker (of een soortgelijke)?

Bij Blokker gezien:
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=&productId=123443
Vanwegen een allergisch kind lijkt ons dit wel iets maar is echt alleen het toevoegen van fruit voldoende, kun je alle fruitsoorten gebruiken (bijvoorbeeld watermeloen, banaan, appel)?

Wat doet het ding, naar mijn idee kun je het bevroren fruit ook met een staafmixer pureren, voegt dit apparaat nog iets toe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

www.princess.nl/files/SyncForce/282700/282700%202710.pdf

Kijk eens naar deze handleiding. Dan zie je dat je er veel werk mee hebt, vooral met het schoonmaken.

Er zijn eenvoudigere in de handel die je even van tevoren in de vriezer moet laten voorkoelen (dat moet je hier bij het fruit ook) en dan haal je die kom eruit en doet de ingrediënten erin, deksel erop en hij begint te draaien.
Na zo'n 20 min. heb je dan heerlijk roomijs of sorbet, net wat je wilt. Ik kreeg er ooit zo één en is erg makkelijk.
Je moet dan wel een vriezer hebben. Ik heb een Tristar YM-2603 en die kost maar €20,- Kijk maar eens op internet. Die is makkelijk schoon te maken zonder dat je het hele apparaat uit elkaar hoeft te halen.

Je hebt ook één van Tefal die in het diepvriesvak van de koelkast past. Die zet je mét de ingrediënten in het vriesvak en laat hem daar zijn werk doen.

Als je er een aan wilt schaffen zou ik eerst eens op internet speuren om te vergelijken.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord! + Ter aanvulling. Fruit pureren met een staafmixer en dan in de vriezer stoppen levert geen ijs, maar een spijkerhard bevroren klomp die naar fruit smaakt.
Dat komt omdat de ijsmachine lucht aan de mix toevoegt, en door de constante beweging, vormen zich hele kleine ijskristallen in plaats van hele grote.
Dat is het geheim achter en lekker ijs: lucht en kleine ijskristallen.
amc
11 jaar geleden
Klopt helemaal Gabi! Je kunt het ook zonder ijsmachine maken maar dat is wat meer werk. Je moet dan eerst het fruit pureren (dit hoeft uiteraard niet bevroren te zijn) in een blender of keukenmachine is dit een fluitje van een cent. Vermeng het met wat water en limoensap (witte wijn voor volwassenen) en evtl. een zoetstof naar smaak en doe het in een schaal in de vriezer tot aan de rand ijsvorming optreedt. Dan moet je het goed omscheppen en weer terug zetten. Klop in de tussentijd eiwitten stijf en als de ijsmassa licht bevroren is, haal je de schaal uit de vriezer en spatel de stijve eiwitten er dan met een metalen lepel doorheen. Schaal terugzetten en door en door laten bevriezen. Ong. 10 min. voor het eten ervan zet je hem in de koelkast om ietsje zachter te worden.
Voor roomijs kan je natuurlijk stijf geklopte slagroom nemen ipv eiwitten. Door tussendoor de ijs wordende massa door te roeren ga je ook de vorming van ijskristallen tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je praat als een echte technoloog...
... of mijn oma, die precies op deze manier ijs maakte met de frambozen die de kinderen eerst hadden geplukt in de bossen. :-)
amc
11 jaar geleden
Grappig, ik ben geen van beide! Just a simple housewife maar wel een met interesse in ' hoe het werkt' en niet vies van experimenteren! Haha...Uiteraard heb ook ik een moeder en oma gehad en dat waren weer de doorgevers van hun ervaringen. Voilà..en de cirkel is weer rond Gabi! ;)