Druivenpitten bevatten bovendien veel bioflavoniden (vroeger werd dit vitamine P genoemd, maar de aanduiding vitamine klopt niet). Bioflavoniden zijn een sterke anti-oxidant. Bovendien zouden ze beschermend werken tegen hart en bloedvataandoeningen. Er zijn verschillende voedingssuplementen waarin deze bioflavonide uit de druivenpit is verwerkt.
Geen idee hoeveel druivenpitten je zou moeten eten, wil je dat de werkzame stof effect heeft. Je zult ze in ieder geval wel goed moeten kauwen. En dat is vrij bitter. Deze flavoniden zitten trouwens ook in de druivenschil, en in rode druivensap en rode wijn.
Druivenpitjes heel doorslikken zal weinig bioflavonides aan je lichaam toevoegen, maar ze zullen vast en zeker geen kwaad kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan. Ze zijn niet giftig en poep je weer uit. Ze bevorderen de stoelgang (indirect).

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens zijn pitten van lekkere vruchten ook "ontworpen" om doorgeslikt te worden. De vrucht is lekker zodat dieren de rijpe vruchten eten en de zaden ergens anders weer uitpoepen. Het zaadje kan daar dan weer uitgroeien tot een nieuwe vrucht.

Sommige zaden ontkiemen ook pas nadat ze zijn opgegeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Er groeit echt geen druivenboom in je maag. Die komen gewoon met de ontlasting er weer uit.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
druivenboom XD
Ik zie het al voor me haha xD
ja je kunt ze eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, geen probleem. Er komen geen ziektes of dergelijke. Je poept ze er zo weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan gewoon , is zelfs nog goed voor de spijsvertering .